Α' Σεμινάριο Πίστεως για θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας
Α' Σεμινάριο Πίστεως
για θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας.
Ευσεβάστως υποβάλλουμε τα κάτωθι κυριότερα πορίσματα και προτάσεις του "Α' Σεμιναρίου Πίστεως" πού πραγματοποιήθηκε από την "Πανελλήνια Ένωση Γονέων για την προστασία της Οικογενείας και του άτομου" με τη συνεργασία του Γραφείου της Σ. Ε. επί των αιρέσεων, της Διευθύνσεως Ποιμαντικής Διακονίας της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και της Ιεράς Μητροπόλεως Ηλείας, στην Ιερά Μονή Σκαφιδιας από 25-31.8.1988.
Α. ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ
Κατόπιν των συνολικά 26 εισηγήσεων από ειδικούς συνεργάτες και από τις γενικές συζητήσεις των μελών του Σεμιναρίου προέκυψαν ουσιαστικές πληροφορίες πού αφορούν γκουρουϊστικές, νέο-γνωστικές, άποκρυφιστικές και άλλες οργανώσεις πού με το προσωπείο των φιλοσοφικών, ψυχολογικών και μορφωτικών σωματείων παγιδεύουν δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, διοχετεύοντας τα πιστεύω τους με την κάλυψη των φορέων αυτών, στο ανυποψίαστο κοινό της χώρας μας.
Η υποβολή των πορισμάτων αυτών εις την Ιεράν Σύνοδον εθεωρήθη από τα μέλη του "Α' Σεμιναρίου Πίστεως" ως αυτονόητος, επειδή αποτελούν βασικούς συνεργάτες, οι όποιοι δραστηριοποιούνται στα πλαίσια της "Ομάδος Εργασίας" και του "Συμβουλευτικού Σταθμού" αντιμετωπίσεως των αιρέσεων με την ευλογία και τις κατευθύνσεις της Εκκλησίας.
Το πρόγραμμα πού επισυνάπτουμε περιλαμβάνει κυρίως τέσσερα βασικά θέματα:
α) "Έκθεση ορθοδόξου πίστεως, β) Ή ατραπός της γιόγκα, γ) Μαθήματα δευτέρας βαθμίδας για την αντιμετώπιση της εταιρίας "Σκοπιά" και δ) σύγχρονα ,παραθρησκευτικά ρεύματα στη χώρα μας.
Όμως το πρόγραμμα εκτός από τις λατρευτικές ευκαιρίες που περιλάμβανε ,εμπλουτίσθηκε και με άλλες παρόμοιες εκδηλώσεις και γενικά δόθηκε μεγάλη έμφαση στην ενεργό συμμετοχή στη λατρευτική ζωή της Εκκλησίας. Ειδικότερα μεταξύ των οργανώσεων πού μελετήθηκαν είναι:
α) Το "Κέντρο Μάντιραμ" της Ειρήνης Σεϊτανίδη, περισσότερο γνωστής με το ινδουιστικό ψευδώνυμο "Λύδα Σάνδαλα", κόρης της ηθοποιού Μάρως Στεφανίδου και του μουσικού Βάσου Σεϊτανίδη.
Από συνέντευξη της δίδας Σεϊτανίδη σε εβδομαδιαίο περιοδικό, προκύπτει ότι σπούδασε ινδικό τελετουργικό χορό στις Ινδίες, οπού πήγε μετά από σπουδές γιόγκα και γαλλικής φιλολογίας στο Παρίσι.
Η δις Σεϊτανίδη έλαβε τελετουργική μύηση στην Αφρική μετά από αποκρυφιστικό τυπικό, στο οποίο περιελαμβάνετο και" πυροβασία, την οποία "διήλθεν επιτυχώς".
Η ίδια δηλώνει ότι από μικρή έτρεφε θαυμασμό προς την Θεοσοφία και ο θαυμασμός της αυτός εσφράγισε την υπόλοιπη ζωή της.
Στο "Κέντρο Γιόγκα" το οποίο διευθύνει, διδάσκεται και "ψυχοθεραπεία" του τύπου της "ανθρωπιστικής ψυχολογίας", είδος "ψυχολογίας" απτόμενο του αποκρυφισμού.
Η δις Σεϊτανίδη, κάθε χρόνο, κάνει μια δημόσια χορευτική επίδειξη σε κεντρικό θέατρο των Αθηνών και απολαμβάνει ευρύτατη δημοσιότητα στον Τύπο, το Ραδιόφωνο και με διαφημιστικές αφίσες στα λεωφορεία και τρόλεϊ της πρωτεύουσας.
β) Η οργάνωση "Ανάντα Μάργκα" του ινδού Σαρκάρ, γνωστού και ως "γκουρού Ανανταμούρτι " . Ή παραπάνω οργάνωση πραγματοποίησε το "15ο Διεθνές Συνέδριο, Τομεύς Καίρου", από 10-14.8. 1988,στίς εγκαταστάσεις του Σώματος Ελληνίδων Οδηγών, στη Βάρη. Σε ενημερωτικό έντυπο της οργανώσεως, σχετικό με την παραπάνω δραστηριότητα, αναγράφονταν για πληροφορίες τα τηλέφωνα ταυ Σ.Ε.Ο.
Η Ανάντα Μάργκα είναι μια ακραία θρησκευτικοπολιτική οργάνωση πού έχει σαν στόχο την ένταξη μελών και τη χρησιμοποίηση των για την ανάληψη παγκόσμιας διακυβερνήσεως.
γ) Η ροδοσταυρική οργάνωση A.M.O.R.C. οποία μεταξύ άλλων, κατόρθωσε να παγίδευση την Ελληνική Κυβέρνηση και να οργάνωση "Ελληνική Εβδομάδα" για την "προβολή της Ελλάδος στο Παρίσι" υπό την αιγίδα της εκεί Ελληνικής Πρεσβείας.
Η A.M.O.R.C., γνωστή αποκρυφιστική οργάνωση του αμερικάνου Σπένσερ Λιούις, που ιδρύθηκε στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α, στις αρχές του αιώνα, έχει κατακλύσει τον κόσμο ιδρύοντας "ναούς" και "κέντρα" διεθνώς, πουλώντας μαθήματα αποκρυφισμού δι αλληλογραφίας. Η A.M.O.R.C., παρουσιάζεται σαν φιλοσοφική οργάνωση στους εκτός αυτής, δεν παραλείπει όμως να χρησιμοποιεί "ναούς", να τελεί "τυπικά" και να πραγματοποιεί "μυήσεις" των μελών της σε "βαθμούς" και "διδασκαλίες".
Η A.M.O.R.C. κάνει ενέργειες για την ίδρυση "Εκκλησίας Ροδοσταύρων" και "ναού" στην Αθήνα. Κατά τα αλλά, ισχυρίζεται ότι πρόκειται για "φιλοσοφικό σωματείο".
δ) Το "Παγκόσμιο Πνευματικό Κέντρο Όλυμπος". Ήλθε και πάλι στην επικαιρότητα με την τέλεση "βαπτίσεως δια πυρός" ενός 9μηνου κοριτσιού στον Όλυμπο.
Επίσης σε εγκύκλιο της άποκρυφιστικής οργανώσεως Άστρο-βιορυθμικό Κέντρο ΟΜ" -οργανώσεως πού πουλά μαθήματα αποκρυφισμού και αποκρυφιστικά αντικείμενα δι' αλληλογραφίας - αναφέρεται η πρόθεση "σύνδεσης των μελών του Κέντρου ΟΜ" με το "Παγκόσμιο Πνευματικό Κέντρο Όλυμπος".
Εξ αλλού από την μηνιαία εφημερίδα "Όλυμπος", όργανο της ομώνυμης οργανώσεως, διαφαίνεται σαφώς ο αποκρυφιστικός προσανατολισμός της.
ε) Το "Κέντρο Αντλεριανών Σπουδών". Η οργάνωση αύτη μελετήθηκε επίσης - ειδικά μετά από δραστηριότητα που πραγματοποίησε σχετική με τον υπνωτισμό - σε συσχετισμό με το "Κέντρο Μελετών και Ψυχοθεραπείας Βίλχελμ Ράιχ" και το "Κέντρο Ανθρωπιστικής Ψυχολογίας - Ψυχοθεραπείας".
Οι οργανώσεις αυτές παρουσιάζουν προγράμματα, που ,ξεκινώντας από κάποιες μορφές παραδοσιακής ψυχολογίας, προχωρούν σε θεωρίες "προοδευτικών ψυχολόγων" πού εντάσσουν τις οργανώσεις αυτές στο χώρο της λεγομένης "ανθρωπιστικής ψυχολογίας" και των "ψυχολατρειών".
Ας σημειωθεί ότι κορυφαίοι της "Ανθρωπιστικής ψυχολογίας" από Αγγλία και Η.Π.Α, προσχώρησαν σε γκουρουϊστικές οργανώσεις σαν του διαβόητου "γκουρού του σεξ", Ράζνις ώστε να μπορούν ανεξέλεγκτα να πραγματοποιούν τις "έρευνές" τους χρησιμοποιώντας σαν πειραματόζωα τους οπαδούς του γκουρού, πέρα από κάθε δεσμευτική για τους ψυχολόγους δεοντολογία, με αποτελέσματα καταστροφικά για την ανθρώπινη προσωπικότητα.
στ) Η διεθνής οργάνωση " Σόκα Γκακκάι-Νιχίρεν Σοσού". Οικονομικοπολιτική οργάνωση με βουδιστικό, θρησκευτικό υπόβαθρο, η Σόκα Γκακκάι απησχόλησε επίσης το Σεμινάριο.
Με έδρα την Ιαπωνία -όπου αριθμεί, κατά τους ισχυρισμούς της, 10.000.000 μέλη - η Σόκα Γκακκάι εξαπλώνει το οικονομικοπολιτικό δίκτυο της σ' όλον τον κόσμο, στρατολογώντας οπαδούς, τους οποίους μυεί σ' έναν βουδισμό προσαρμοσμένο στα μέτρα της οργανώσεως. Στη Γαλλία ή οργάνωση αριθμεί 6.000 μέλη, ενώ στις Η.Π.Α.500.000, στο σύνολο των 17.000.000 μελών παγκοσμίως.
Υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι στην Ελλάδα ή κίνηση έχει εγκαταστήσει κατασκοπευτικό δίκτυο με υψηλής τεχνολογίας εξοπλισμό - για την οποία εξ αλλού φημίζεται η Ιαπωνία - από οπού διοχετεύονται στο εξωτερικό πληροφορίες επί θεμάτων "θρησκευτικής ελευθερίας" και πιθανώς και άλλης φύσεως πληροφορίες σχετικές με κοινωνικοπολιτικά θέματα πού αφορούν τη χώρα μας.
ζ) "Καφέ-σχολειό, Κώστας Φωτεινός". Η οργάνωση αυτή, δημιούργημα του Κώστα Φωτεινού, καθηγητή πανεπιστημίου στο Μόντρεαλ, παρουσιάζεται με διαφορά, δήθεν μη κερδοσκοπικά σωματεία με στόχο "τη διευκόλυνση των ανθρωπίνων σχέσεων", την "αυτογνωσία", την "διδασκαλία μέσω της ψυχαγωγίας" κλπ. Για την επίτευξη των "στόχων" αυτών, ο Κώστας Φωτεινός, ήδη από τη δεκαετία του '70,δημιούργησε "ομάδες αυτογνωσίας" βασιζόμενες στην Αντλεριανή ψυχολογία την οποία "έπλούτισε" με διδασκαλίες "προοδευτικών ψυχολόγων" του χώρου της "ανθρωπιστικής ψυχολογίας" κι αργότερα με βουδισμό Ζεν, διαλογισμό Ζάζεν, Τάι-Τζί-Τσουάν και Κέντο (πολεμικές τέχνες της Ανατολής) και άλλες βουδιστικές και ινδουιστικές πρακτικές.
Σήμερα, η "μέθοδος" του Κώστα Φωτεινού στηρίζεται ευρύτατα σε ένα κράμα ινδουισμού, βουδισμού και "ανθρωπιστικής ψυχολογίας" και αποτελεί, κατά τους ειδικούς έρευνητάς, ένα πειραματικό σύστημα άκρως επικίνδυνο για την προσωπικότητα του ανθρώπου.
Παράλληλα, η οργάνωση έχει επιδοθεί σε μία άνευ προηγουμένου προσπάθεια φθοράς του μοντέλου του σχολείου και της οικογένειας.
Οι προτεινόμενες από την οργάνωση "λύσεις" για την "αναμόρφωση" των είναι τελείως ανεφάρμοστες και ουτοπιστικές και αποτελούν υλοποιήσεις των προσωπικών απόψεων και ανησυχιών του δημιουργού του συστήματος Κ. Φωτεινού. Δεν τεκμηριώνονται επιστημονικά, ενώ συγχρόνως αποτελούν ουσιαστικό κίνδυνο για το άτομο και την οικογένεια.
Στα πλαίσια των προσπαθειών της αυτών, η οργάνωση διατηρεί 4 κέντρα "αυτογνωσίας" καθώς και 2 νηπιαγωγεία στα οποία εφαρμόζονται τα "προοδευτικά συστήματα" του Κ. Φωτεινού στα μικρά παιδιά που οι ανυποψίαστοι γονείς εμπιστεύονται σ αυτά.
Η οργάνωση κατόρθωσε επίσης, μέσω της Άννας Σβορώνου-Ζωγράφου, Σχολικής Συμβούλου στο Υπουργείο Παιδείας και στελέχους της οργανώσεως, να προωθήσει προγράμματα "επιμόρφωσης" διδασκάλων και καθηγητών του Υπουργείου, στην Αθήνα και επαρχία, πάνω στα συστήματα του Καφέ-σχολείου, με αποτέλεσμα εκατοντάδες εκπαιδευτικοί να "επιμορφωθούν" πάνω στα συστήματα της οργανώσεως. Τα αποτελέσματα αυτής της "επιμόρφωσης" πάνω στα παιδιά μας αναμέναμε να τα δούμε σύντομα.
η) Γενικά, οργανώσεις με βουδιστική, ινδουιστική και αποκρυφιστική υπόσταση, πού έχουν διεισδύσει δραστήρια στον χώρο της εκπαιδεύσεως και προωθούν τα προγράμματα τους μέσα από Ιδιόκτητα νηπιαγωγεία, φροντιστήρια, καθώς και" από την δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση.
Μεταξύ αυτών, χαρακτηριστικά αναφέρθηκαν:
1) Το Καφέ-σχολειό - πού μας απασχόλησε ήδη- με 2 νηπιαγωγεία-παιδικούς σταθμούς, στη Γλυφάδα και στο Χαλάνδρι.
2)Ο Όμιλος Υπηρεσίας", θεοσοφική-αποκρυφιστική οργάνωση, με μεταλυκειακό φροντιστήριο για δέσμες, στην Πλατεία Κάνιγγος. Το φροντιστήριο "Πνευματικός Ήλιος" ανήκει στην οργάνωση, όπως και τα βιβλιοπωλεία "Τηλορήτης" και "Πνευματικός Ήλιος", όπου πωλούνται αποκρυφιστικά, φιλολογικά αλλά και σχολικά βιβλία.
3) Αναφέρθηκαν ακόμη, εκπαιδευτικοί, στη δημόσια αλλά και στην ιδιωτική εκπαίδευση πού ανήκουν σε γκουρουϊστικές και άποκρυφιστικές οργανώσεις - μεταξύ αυτών, θεολόγος και φοιτητής θεολογίας - και πού έχει βεβαιωθεί η προσηλυτιστική προσπάθεια την οποία καταβάλλουν στα πλαίσια του "ανοίγματος" του αποκρυφισμού προς το ευρύ κοινό - τάση πού παρατηρείται ευρύτατα την τελευταία 10ετία - εν όψει της "Νέας Εποχής",
Ας σημειωθεί, ότι οι περιληπτικά αναφερόμενες περιπτώσεις δεν αποτελούν παρά ένα μικρό δείγμα των εκατοντάδων παρομοίων οργανώσεων πού δρουν ανεξέλεγκτα στη χώρα μας, οι περισσότερες των οποίων προερχόμενες από το εξωτερικό.
Στη διάρκεια των εργασιών του Σεμιναρίου, διαπιστώθηκε επίσης ότι θρησκευτικά συστήματα, ξένα προς τη χριστιανική πίστη και λατρεία καθώς και γκουρουϊστικές, νεογνωστικές και άποκρυφιστικές οργανώσεις με διεθνή εξάπλωση κατευθύνουν αφανώς αλλά και εμφανώς "Ειρηνιστικά κινήματα" σε παγκόσμιο επίπεδο και έχουν παγιδεύσει κορυφαία στελέχη της χριστιανικής οικογένειας γενικότερα.
Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ή βουδιστική συμμετοχή στην "καθιέρωση της ειρήνης στον κόσμο" συνίσταται σε πρακτικές διαλογισμού, αφού κατά την βουδιστική αντίληψη το "να σκέπτεσαι την ειρήνη σημαίνει να μάχεσαι για την ειρήνη",
Όπως γίνεται αντιληπτό, οι βουδιστικές αυτές και άποκρυφιστικές πρακτικές μπορεί να γίνονται αποδεκτές από τους θιασώτες των αντιλήψεων αυτών, δεν συμβιβάζονται όμως με όσους ασπάζονται τη χριστιανική πίστη. Γι' αυτό, οποιοσδήποτε "θρησκευτικός διάλογος", πολύ δε μάλλον η συμπροσευχή με ανθρώπους πού θεωρούν τους εαυτούς των "ενσάρκωση του Θεού", όπως ο Δαλάι Λάμα, οι εκάστοτε Ρίμποτε κ.α., είναι ασυμβίβαστα με την ιδιότητα του πιστού της Εκκλησίας και μάλιστα όταν σε τέτοιες εκδηλώσεις συμμετέχουν κληρικοί, ακόμη και Επίσκοποι της Εκκλησίας μας.
Ιδιαίτερα, κατά την αντίληψη των γονέων παιδιών πού έπεσαν θύματα σε τέτοιες οργανώσεις, δημιουργεί πικρία και απογοήτευση μια τέτοια στάση και αποτελεί πρόκληση, όταν μάλιστα τέτοιες συναντήσεις αποθανατίζονται με φωτογραφίες και χρησιμοποιούνται, όχι μόνο στην προπαγάνδα εναντίον της Εκκλησίας μας (η "Σκοπιά" δημοσίευσε φωτογραφία ορθοδόξων Επισκόπων μαζί με μάγους της Αφρικής κ.α.),αλλά και για σκοπούς προσηλυτισμού ανύποπτων ορθοδόξων, νεαρών κυρίως θυμάτων, στα οποία αναφέρεται ότι η κάθε ομάδα συνεργάζεται με την ορθόδοξη Εκκλησία.
Ακόμη, βασική προσφορά του Α' Σεμιναρίου Πίστεως, στην εκπαίδευση της ειδικής ομάδος εργασίας, σε θέματα αιρέσεων και κοσμοθεωριών, ήταν και 10 εισηγήσεις πάνω στο θέμα: "Θεογνωσία - Προσφορά της εναλλακτικής λύσεως της Ορθοδοξίας στο υπαρξιακό πρόβλημα του ανθρώπου, σε αντιπαραβολή με την λεγόμενη "Γνώση" ή "Αυτογνωσία" των διαφορών γκουρουϊστικών νεογνωστικών, βουδιστικών και γενικά άποκρυφιστικων ομάδων και ψυχολατρειών.
Με την λήξη του Α' Σεμιναρίου Πίστεως, υπογραμμίστηκε ή μεγάλη ευθύνη για την ενημέρωση των αρμοδίων κρατικών φορέων και Ιδιωτικών ιδρυμάτων για τον κίνδυνο να διασυνδεθεί το όνομα τους με ομάδες πού εντάσσονται στις γκουρουϊστικές, νεογνωστικές και άποκρυφιστικές οργανώσεις και στις ψυχολατρείες, πράγμα πού ο! οργανώσεις αυτές προσπαθούν μετά μανίας να επιτύχουν, προκειμένου να νομιμοποιήσουν τα προγράμματα και τις διδασκαλίες τους και έτσι να μπορέσουν ανώδυνα να παγιδεύσουν ανυποψίαστα θύματα, όπως συνέβη και με την πρόσφατη χορήγηση του Σταδίου ειρήνης και Φιλίας γιο το συνέδριο των Χιλιαστών.
Παρόμοιες παραχωρήσεις κρατικών φορέων, οφείλονται, στην καλύτερη περίπτωση, σε αγνοία και κυρίως στο ότι θεωρούνται τα προβλήματα τα οποία δημιουργούν οι οργανώσεις αυτές στη χώρα μας, αποκλειστικώς θρησκευτικά. Έτσι ο χειρισμός αυτών των θεμάτων αφήνει τελείως ακάλυπτη την Εκκλησία μας στην περίπτωση πού θα εκδηλωθούν "αντιδράσεις", όταν οι ομάδες αυτές, με τις άριστα οργανωμένες Δημόσιες Σχέσεις, "συγκινήσουν" την παγκόσμια κοινή γνώμη και ασκηθεί πίεση για την εξουδετέρωση της "μισαλλοδοξίας" της Ορθοδόξου Εκκλησίας, που θέλει, δήθεν, να επαναφέρει τον "μεσαίωνα", ενώ το Κράτος παρουσιάζεται "ανεκτικό" και ότι προσφέρει "ίση μεταχείριση" προς όλους.
Το Α' Σεμινάριο Πίστεως ευχαριστεί Ιδιαίτερα το Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Ηλείας κ. Γερμανό και Ηγουμενοσυμβούλιο της Ιεράς Μονής Σκαφιδιάς πού συνετέλεσαν στην πραγματοποίηση και στην ομαλή λειτουργία του και παραθέτει τις κατωτέρω συγκεκριμένες προτάσεις για την αξιοποίηση των συμπερασμάτων που εξήχθη· σαν κατά την διεξαγωγή του. Ακόμη παραθέτει προτάσεις γιο την βελτίωση των συνθηκών εργασίας του σε μελλοντικές δραστηριότητες και την αναγωγή του σε μονάδα αποτελεσματική στην επίλυση των προβλημάτων τα οποία καλείται να αντιμετωπίσει.
Β. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Κατά τη γενική τετράωρη συζήτηση της τελευταίας ημέρας του "Α' Σεμιναρίου Πίστεως" απεφασίσθησαν ομόφωνα:
α)Όπως εκφρασθεί ο σεβασμός και ο{ θερμότατες ευχαριστίες προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος και προς την Ιεράν Αρχιεπισκοπήν Αθηνών, για την συμπαράσταση και ευλογία προς την "Πανελλήνιο "Ένωση Γονέων δια την Προστασία της Οικογενείας και του Ατόμου", η οποία ουσιαστικά αποτελεί όργανο στα χέρια της Εκκλησίας και έχει σαν αποκλειστικό έργο την ποιμαντική αντιμετώπιση των αιρέσεων (Συνοδικές Εγκύκλιοι 2361/23.6.1983. 2469/26.5.1988. 2331/1.8.1988 .Έγγραφο Αρχιεπισκοπής ύπ'άριθ.874/19.4.1983.Εγκύκλιος 591/23.6.1988}·
β)Όπως γνωστοποιηθεί στην Ιερά Σύνοδο ότι οι προσπάθειες του Συμβουλευτικού Σταθμού μας και της Ομάδος Εργασίας, με την κατεύθυνση του π. Αντωνίου Αλεβιζοπούλου, επιφέρουν ήδη πλου-σία καρποφορία και έχουν βοηθήσει γονείς θυμάτων καθώς και θύματα παραθρησκευτικών οργανώσεων να ενταχθούν ή να επανενταχθούν στην Εκκλησία και να βιώσουν την εν Χριστώ κοινωνία των αδελφών, χάρη στη λειτουργία της Ομάδος Εργασίας". Ενδεικτικά αναφέρομε ότι το περασμένο Σαββάτο, σαν συνέχεια του "Α Σεμιναρίου Πίστεως", εβαπτίσθησαν στα πλαίσια Θείας Λειτουργίας (με συμψαλμωδία της ομάδος εργασίας) τρία νεαρά άτομα (τρίτη γενεά μαρτύρων του Ίεχωβα) και προσελήφθη δια του Ιερού Χρίσματος στην Εκκλησία μία από τις μητέρες των. Η "Ομάδα Εργασίας" παρέθεσε μετά την Βάπτιση γεύμα, στο όποιο παρακάθισαν 40 άτομα.
γ)Όπως με απόλυτο σεβασμό υποβληθούν στην Ιερά Σύνοδο οι ακόλουθες προτάσεις, που δεν είναι αποτέλεσμα θεωρητικών σκέψεων, άλλα καρπός δεκαετούς εργασίας και πείρας της "Ομάδος Εργασίας" και του "Συμβουλευτικού Σταθμού".
δ)Οπως ληφθεί από τώρα φροντίδα να προετοιμασθεί κατάλληλος διάδοχος του π. Αντωνίου Αλεβιζοπούλου. Η προετοιμασία του διαδόχου του π. Αντωνίου απαιτείται να είναι μακρά και είναι δυνατή μονό εάν εξευρεθεί κατάλληλος κληρικός, βοηθός του π. Αντωνίου σε όλες τις εκπαιδευτικές εκδηλώσεις, τις δραστηριότητες εντός και εκτός των Αθηνών. Είναι ανάγκη ο βοηθός αυτός να συμμετέχει πλήρως στο πρόγραμμα της "Ομάδος Εργασίας", όπως και στις λατρευτικές εκδηλώσεις ο{ όποιες συντελούν στην επανένταξη στην εν Χριστώ κοινωνία πρώην μελών των διαφόρων αιρετικών και παραθρησκευτικών οργανώσεων.
Τούτο είναι δυνατό μόνο όταν ο βοηθός αυτός γίνει και συνεφημέριος του π. Αντωνίου.
ε)Η μέχρι τούδε πείρα της "Ομάδος Εργασίας" κατέδειξε ότι υφίσταται ανάγκη να υπάρχει ένας ναός, ενοριακός η παρεκκλήσιο, στο οποίο να λειτουργεί και να κηρύττει ο π. Αντώνιος μετά του βοηθού του και γενικά ο π. Αντώνιος να έχει την ευθύνη του ποιμαντικού έργου χωρίς διοικητικά καθήκοντα, Μετά την Θ. Λειτουργία είναι ανάγκη να προσφέρεται καφές και αναψυκτικά, ώστε να δημιουργείται αδελφική ατμόσφαιρα, που διευκολύνει την επανένταξη πρώην θυμάτων στην εν Χριστώ κοινωνία.
Είναι απολύτως απαραίτητο να γίνει αυτό στην Αρχιεπισκοπή και στις άλλες 'Ιερές Μητροπόλεις από τους εντεταλμένους για θέματα αιρέσεων, ώστε οι επιστρέφοντες στην Ορθοδοξία να μη χάνονται στο ανώνυμο πλήθος των πολυάνθρωπων ενοριών, με αποτέλεσμα να απογοητεύονται, να εγκαταλείπουν και πάλι την Εκκλησία και να περιπλανώνται από. αίρεση σε αίρεση, όπως από την πράξη μπορούμε να βεβαιώσουμε για πολλές περιπτώσεις. Τα πρακτικά ζητήματα (καφές κ.ο.κ.) δύνανται να τα αναλάβουν πλήρως τα μέλη της "Ομάδος Εργασίας" χωρίς να επιβαρύνουν τον ναό οικονομικά.,
Με αυτό τον τρόπο πιστεύουμε ότι θα κερδιθούν και άλλοι κατάλληλοι συνεργάτες, δεδομένου ότι, όπως τα πράγματα απέδειξαν, οι ενορίες, παρόλη την καλή διάθεση των εφημερίων, δεν κατόρθωσαν να στρατολογήσουν κατάλληλους συνεργάτες.
στ)Μακροπρόθεσμα είναι απαραίτητο η κοινή αυτή "Ομάδα εργασίας" της Ιεράς Συνόδου, της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και της Πανελληνίου Ενώσεως Γονέων να στεγασθεί σε ιδιαίτερο οίκημα με Ναό. Αυτό θα καταστεί δυνατόν όταν περατωθεί το Ενοριακό Κέντρο Αγίας Παρασκευής. Γι' αυτό παρακαλούμε όπως βοηθηθεί παντοιοτρόπως η επίσπευση της περατώσεως της οικοδομής αυτής.
Όμως στο μεταξύ παρακαλούμε όπως βρεθεί πρόχειρη λύση στο προάστιο της Αγίας Παρασκευής, όπου στεγάζεται και η Πανελλήνιος Ένωση.
ζ)Τα μέλη του Σεμιναρίου και Ιδιαίτερο εκείνα που είναι πρώην θύματα η γονείς θυμάτων παρακαλούν, με την υλοποίηση των παραπάνω προτάσεων και με κάθε άλλη ενίσχυση εκ μέρους της Εκκλησίας, να δοθεί προτεραιότητα στο έργο της αποδεσμεύσεως των νέων από τις παραθρησκευτικές οργανώσεις, της επανεντάξεως των στην εν Χριστώ κοινωνία και της εν γένει αντιμετωπίσεως των κοινωνικών και άλλων προβλημάτων, που δημιουργεί ή αυξημένη δραστηριότητα τ3ν εκατοντάδων αιρέσεων και παραθρησκευτικών οργανώσεων. Το έργο αυτό θεωρεί ασφαλώς και κάθε ποιμένας της Εκκλησίας περισσότερο πρωτεύον από την κοινωνική δραστηριότητα, πού αποβλέπει στην αντιμετώπιση βιοτικών προβλημάτων.
η)Διαπιστώθηκε ή αναγκαιότητα υπάρξεως μιας ορθοδόξου κατηχήσεως για νέους και ενήλικες, πού να δίνει τις απαντήσεις της Ορθοδοξίας ρε τρόπον θετικό, χωρίς να καταπιάνεται με το τι πιστεύει ή κάθε ομάδα ξεχωριστά, όμως να δέχεται την πρόκληση των αιρετικών και παραθρησκευτικών ομάδων στα θέματα της πίστεως και Ιδιαίτερα στα υπαρξιακά προβλήματα πού απασχολούν τον σημερινό άνθρωπο. Όμως ο συγγραφέας η οι συγγραφείς της κατηχήσεως αυτής οφείλουν να γνωρίζουν καλώς το "ευαγγέλιο" της κάθε μιας από τις ομάδες αυτές.
θ)Όπως πραγματοποιούνται ένα πενθήμερο σεμινάρια κάθε χρόνο στην Ιερά Μονή Σκαφιδιάς ή άλλο μοναστήρι .καθώς τρία τριήμερα σεμινάρια (Παρασκευή -Κυριακή) κάθε χρόνο. Τούτο κρίνεται απαραίτητο όχι μόνο για την συνεχή εκπαίδευση των μελών της "Ομάδος Εργασίας", αλλά και για την προετοιμασία πρώην θυμάτων, προκειμένου να ενταχθούν πλήρως στη λατρευτική ζωή της Εκκλησίας και την εν Χριστώ κοινωνία. Σ' αυτό το σημείο τα μέλη του "Α' Σεμιναρίου Πίστεως" εκφράζουν και πάλι την ευγνωμοσύνη τους στο Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ηλείας κ. Γερμανό και στο Ηγουμενοσυμβούλιο της Ιεράς Μονής Σκαφιδιας, για τη φιλοξενία και τη συγκινητική στοργή, με την οποία περιέβαλαν τα μέλη του "Α' Σεμιναρίου Πίστεως".
Στα πλαίσια του Σεμιναρίου της Σκαφιδιας οργανώθηκε από την Ιερά Μητρόπολη Ηλείας και ειδικό συνέδριο κληρικών, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Σεμιναρίου, όπου εκτελέσθηκε ένα μέρος του προγράμματος (το τελευταίο χιλιαστικό συνέδριο "θεία δικαιοσύνη").Αυτή ήταν ή προσφορά του "Α' Σεμιναρίου Πίστεως" στη φιλοξενούσα Ιερά Μητρόπολη. Τέτοια συνέδρια κληρικών θα μπορούσαν να γίνονται και σε άλλες Μητροπόλεις πού θα ήθελαν να φιλοξενήσουν παρόμοια Σεμινάρια.
Εκφράστηκε ακόμη η άποψη, πώς παρόμοια προγράμματα θα μπορούσαν να φιλοξενούνται τακτικώς στο Διορθόδοξο Κέντρο της Ιεράς Μονής Πεντέλης.
ι)Όπως τα έξοδα που δημιουργούνται στις περιπτώσεις κατηχήσεως, βαπτίσεως η επανεντάξεως στην Εκκλησία ατόμων πού έχουν εμπλακεί σε αιρετικές ή παραθρησκευτικές ομάδες (σταυροί, χιτώνες, προσφορά καταλλήλων βιβλίων, εκδηλώσεις κατά τη βάπτιση κ.α.),αναλαμβάνονται πλήρως από εκκλησιαστικό φορέα (π.χ. από την Εξωτερική Ιεραποστολή, από την Χριστιανική Αλληλεγγύη της Αρχιεπισκοπής των κατά τόπους Ιερών Μητροπόλεων).
ια)Τα μέλη του "Α Σεμιναρίου Πίστεως" με ευγνωμοσύνη ενθυμούνται ότι κατά το παρελθόν έτος ή "Πανελλήνια "Ένωση Γονέων για την Προστασία της Οικογενείας και του Άτομου", έλαβε εφ' άπαξ οικονομική ενίσχυση από την Αρχιεπισκοπή Αθηνών και από τη Χριστιανική Αλληλεγγύη της Αρχιεπισκοπής και παρακαλεί, όπως η ενίσχυση αυτή επαναληφθεί και κατά το τρέχον έτος, είτε από τους ως άνω εκκλησιαστικούς φορείς είτε εξ άλλης εκκλησιαστικής πηγής.
ιβ)Θεωρούμε απολύτως αναγκαίο να διερευνηθεί σε βάθος το θέμα "Αιρέσεις και παραθρησκεία και ο{ σχέσεις τους με εκπαιδευτικά και μετεκπαιδευτικά προγράμματα, τον αθλητισμό, τη μουσική και ογκολογικά προγράμματα". Το θέμα αυτό θα μπορούσε να εξετασθεί με εμπειρογνώμονες και ειδικούς ερευνητές των "Συλλογών Πρωτοβουλίας Γονέων" του εξωτερικού, στα πλαίσια μιας Γ' Διεθνούς Συνάξεως στη Μονή Σκαφιδιας κατά τα τέλη Αυγούστου και αρχές Σεπτεμβρίου 1989.
ιγ)Όπως υποβληθεί στην Ιερά Σύνοδο το "Μήνυμα προς τους Γονείς" του "Α' Σεμιναρίου Πίστεως".
Μετά απολύτου υϊκού σεβασμού
Το Προεδρείο του Α' Σεμιναρίου Πίστεως
π. Αντώνιος Αλεβιζόπουλος
π. Κυριακός Τσουρός
Μαρία Δρανδάκη
Γιάννης Μηλιώνης
Ειρήνη Ξένου
Τά παρόντα Πορίσματα του "Α' Σεμιναρίου Πίστεως", εγκριθέντα ομοφώνως υπο της ολομελείας, υποβάλλονται ευσεβάστως προς την Ιεράν Σύνοδον της Εκκλησίας της Ελλάδος.