ΣΤΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ ΤΗΝ ΑΓΚΑΛΙΑ
To νέο βιβλίο της πολυγραφότατης συγγραφέως Κατερίνας Μουρίκη με την εικονογράφηση της Κωνσταντίνας Ζαφείρη απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας και μιλά για την ανεκτίμηση αξία των οικογενειακών σχέσεων. Ο μικρός Ορέστης με χαρά και ενθουσιασμό παρουσιάζει την οικογένειά του, που τον αγαπά και τον φροντίζει.
-
Εμφανίσεις: 31
π.Αρσένιος Βλιαγκόφτης- Χαριστική βολή κατά της Δημοκρατίας
-
Εμφανίσεις: 55
Η ΣΗΠΕΔΟΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Μιχαήλ Α. Βιδάλης.
Σε περίπτωση που ο όρος «σηπεδόνα» διαφεύγει της αντίληψης σας, ας τον εξετάσουμε καθώς περιγράφει επακριβώς την πολιτική πραγματικότητα μας: προχωρημένη σήψη, εδραιωθήσα.
Ο Αλεξανδρος Παπαδιαμάντης (1851-1911) στο διήγημα του «Οι χαλασοχώρηδες» γράφει «…Ἡ πλουτοκρατία ἦτο, εἶναι καὶ θὰ εἶναι ὁ μόνιμος ἄρχων τοῦ κόσμου, ὁ διαρκὴς ἀντίχριστος. Αὕτη γεννᾷ τὴν ἀδικίαν, αὕτη τρέφει τὴν κακουργίαν, αὕτη φθείρει σώματα καὶ ψυχάς. Αὕτη παράγει τὴν κοινωνικὴν σηπεδόνα. Αὕτη καταστρέφει κοινωνίας νεοπαγεῖς…». Διαχρονικά, η πολιτική τάξη μας, πλην ολίγων εξαιρέσεων, εκπέμπει μία χαρακτηριστική δυσωδία (Χαρακτηριστική της σηπεδόνας…).
Η χώρα μας δεν είναι μικρή όπως συχνά ξεστομίζουν απολογητικά οι πολιτικοί μας, απεναντίας, μικρή είναι η πολιτική τάξη της. Δεν είναι τυχαίο ότι πολιτικά αναστήματα όπως του Ιωάννη Καποδίστρια ή του Αβραάμ Λίνκολν είναι ιδιαίτερα σπάνια, σκόπιμα δε αποσιωπώνται ή διαστρεβλώνονται.
-
Εμφανίσεις: 68
ΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ - ΘΕΑΤΡΙΚΟ
Μέσα από το θέατρο τα παιδιά ζουν την ιστορία μας και την αφομοιώνουν καλύτερα. Το πρώτο βιβλίο της νέας παιδικής σειράς «Θέατρο για παιδιά και εφήβους» των εκδόσεων Άθως Παιδικά μάς καλεί να βιώσουμε ένα από τα μεγαλύτερα θαύματα της ιστορίας μας: την απελευθέρωσή μας από τον οθωμανό κατακτητή.
-
Εμφανίσεις: 47
ΟΤΑΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΟΝΟΜΙΟ ΚΑΙ ΤΟ BONUS… ΠΟΙΝΗ
Σωτηρία Ορφανίδου
Ο νέος χρόνος μάς βρίσκει με τον ρωσο-ουκρανικό πόλεμο σε εξέλιξη, ενώ ο κορωνοϊός, ο ιός της γρίπης και ο RSV φιγουράρουν καθημερινά στα ΜΜΕ και ο Εγκέλαδος στη χώρα μας είναι τελευταία αρκετά ζωηρός.
Όμως, παρότι ο χειμώνας υπήρξε ώς τώρα γενναιόδωρα ηλιόλουστος και επικρατεί μια γενικότερη φαινομενική ηρεμία, στην πραγματικότητα καμία από τις πρόσφατες κρίσεις δεν δείχνει να προχωρά προς την λύση της, αντιθέτως έρχονται να προστεθούν νέες κρίσεις στο μενού των πολιτών. Η ενεργειακή και η επισιτιστική κρίση που έχουν προαναγγελθεί δεν έχουν δείξει ακόμη τα δόντια τους, ενώ προσφάτως ανέκυψε το πρόβλημα της έλλειψης βασικών φαρμάκων, για παράδειγμα των σκευασμάτων με παρακεταμόλη.
Κι ενώ ο μέσος πολίτης περιμένει σαν τους Γαλάτες στο χωριό του Αστερίξ και του Οβελίξ πότε θα του πέσει ο ουρανός στο κεφάλι, ακόμη ένα επίδομα έρχεται να παρατείνει την επιδημία επιδομάτων και αφορά σε βασικά αγαθά, το λεγόμενο Market Pass.
Κατά το Fuel Pass 1 (τώρα βρισκόμαστε στο 3 και συνεχίζουμε…), οι πολίτες είχαν δύο επιλογές για την είσπραξη του εφάπαξ ποσού των 30 έως 50 ευρώ: κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό ή δημιουργία άυλης ψηφιακής κάρτας. Η δεύτερη επιλογή παρείχε bonus ύψους 5 ευρώ για τον δικαιούχο, προφανώς ως κίνητρο για την εξοικείωση με το άυλο ψηφιακό χρήμα.
-
Εμφανίσεις: 68
ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ. Ο ΕΝΣΑΡΚΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
Οι κορφές της πατρίδας μας είναι στολισμένες με πανέμορφα εκκλησάκια αφιερωμένα στο φλογερό Άγιο των βουνών. Ο μεγάλος αυτός ασκητής εμπιστεύτηκε τη ζωή του ολοκληρωτικά στο Θεό. Γι' αυτό χαριτώθηκε με υπέροχα χαρίσματα και πραγματοποίησε σπάνια θαύματα. Με την προσευχή του διέταξε τη βροχή και τα ποτάμια. Κατέβασε φωτιά από τον ουρανό και ανάστησε νεκρό.
-
Εμφανίσεις: 57
π. Αρσένιος Βλιαγκόφτης - Ταπείνωση, η στολή της Θεότητος
-
Εμφανίσεις: 53
Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟ «ΣΧΙΣΜΑ» ΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ[1]
π. Ἀναστάσιος Γκοτσόπουλος.
Ὁ Ἃγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος θεμελιώνει τὴν ἐκκλησιολογὶα του, δηλαδὴ τὴν περὶ τῆς Ἐκκλησίας διδασκαλία του, στὸν Ἀπ. Παῦλο, ὁ ὁποῖος προσδιορίζει τὴν Ἐκκλησία ὡς «τὸ Σῶμα τοῦ Χριστοῦ» ποὺ ἔχει μοναδικὴ Κεφαλὴ της τὸν ἴδιο τὸν Χριστό.
Ἡ εἰκόνα αὐτὴ τῆς Ἐκκλησίας ὡς τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ τονίζει δύο ἀπὸ τὶς θεμελιώδεις ἰδιότητές της, οἱ ὁποῖες εἶναι ἀδιάρρηκτα συνδεδεμένες ὡς «ἡ ἐν ἀληθείᾳ ἑνότητα». Ὁτιδήποτε καὶ ὁποιοσδήποτε ἀμφισβητεῖ ἢ προσβάλλει τὴν ἐκκλησιαστικὴ ἑνότητα καὶ τὴν ἀλήθεια ποὺ αὐτὴ ἐκφράζει δὲν μπορεῖ νὰ παραμένει μέλος τῆς Ἐκκλησίας ἀλλὰ, ἐκβάλλεται ἀπὸ τὸ Σῶμα.
Ἔτσι κατανοοῦμε τὴν ἔνταση μὲ τὴν ὁποία ὁ Ἰω. Χρυσόστομος, ὅπως καὶ ὅλοι οἱ Πατέρες μέσα στοὺς αἰῶνες, εἶναι κατηγορηματικὰ ἀντίθετοι καὶ ἀναφέρονται μὲ τὰ σκληρότερα λόγια γιὰ τὴν αἵρεση καὶ τὸ σχίσμα.
Ἡ μὲν αἵρεση ἀλλοιώνει καὶ τελικὰ καταστρέφει τὴν ἐκκλησιαστικὴ ἀλήθεια, ἐνῶ τὸ σχίσμα προσβάλλει τὴν ἐκκλησιαστικὴ ἑνότητα. Ἀμφότερες βέβαια οἱ καταστάσεις ὁδηγοῦν τοὺς ἐμπνευστὲς καὶ τοὺς ὀπαδοὺς τους ἐκτὸς Ἐκκλησίας, στὴν ἀπώλεια. Εἶναι χαρακτηριστικὴ ἡ φράση τοῦ ἱεροῦ Χρυσοστόμου «τοῦ εἰς αἵρεσιν ἐμπεσεῖν τὸ τὴν Ἐκκλησίαν σχίσαι οὐκ ἔλαττον ἐστὶ κακὸν»[2] , ποὺ ὑποδηλώνει ὅτι ἡ προσβολή τῆς ἑνότητας τῆς Ἐκκλησίας εἶναι σοβαρότατο ἐκκλησιαστικὸ ἔγκλημα. Μάλιστα, γιὰ νὰ τονίσει τήν σοβαρότητα τοῦ σχίσματος φτάνει στὸ σημεῖο νὰ πεῖ ὅτι «οὐδὲν οὕτω παροξύνει τὸν Θεόν, ὡς τὸ Ἐκκλησίαν διαιρεθῆναι… οὐδὲ μαρτυρίου αἷμα ταύτην, ἒφησε, δύνασθαι τήν ἁμαρτίαν ἐξαλείφειν»[3] . oὒτε τὸ αἷμα τοῦ μαρτυρίου δὲν ἐξαλείφει τήν ἁμαρτία τοῦ σχίσματος!
-
Εμφανίσεις: 65