ΗΤΑΝ ΚΑΠΟΤΕ ΠΑΙΔΙΑ Ο ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ
Οι Άγιοί μας, καθώς και οι μεγάλοι γέροντες και ασκητές μας, ήταν και αυτοί κάποτε μικρά παιδιά! Όταν ήταν παιδί ο γέροντας Πορφύριος, είχε μοναδική του συντροφιά ένα μικρό βιβλίο με το βίο του Αγίου Ιωάννη του Καλυβίτη. Κι ονειρευόταν πως κι εκείνος θα ήθελε μια μέρα να φύγει, όπως ακριβώς έκανε κι ο Άγιος με ένα γοργοτάξιδο καράβι. Κι αφού περάσει θάλασσες μεγάλες, να ρίξει το καράβι άγκυρα στο τελευταίο λιμάνι της γης και στο πρώτο λιμάνι του ουρανού, που δεν είναι άλλο από το Άγιον Όρος.
Συγγραφέας: Άννα Ιακώβου, Εκδότης: Άθως (Σταμούλης), 2017, σελίδες 68.
-
Εμφανίσεις: 74
ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΜΑΡΜΑΡΩΜΕΝΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ, ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΒΑΤΑΤΖΗ
Ἁγιορεῖτες Γέροντες λένε πὼς ὁ Μαρμαρωμένος Βασιλιὰς εἶναι ὁ Ἅγιος Ἰωάννης Δούκας Βατάτζης ὁ Ἐλεήμων, ὁ Αὐτοκράτορας δηλαδὴ Νικαίας, ὁ ὁποῖος βρέθηκε παντελῶς ἄφθαρτος στὸν τάφο του στὴν Μικρασία, τόσο ὁ ἴδιος, ὅσο καὶ τὰ βασιλικά του ἐνδύματα! Ὅμως μὲ τὶς ἁλώσεις τῶν Φράγκων καὶ τῶν Τούρκων, χάθηκαν τὰ ἴχνη τοῦ ἁγίου ἄφθαρτου καὶ ὁλόσωμου λειψάνου, τὸ ὁποῖο βρίσκεται ὅπως φαίνεται στὴν Κωνσταντινούπολη, κεκρυμμένο, σὲ μυστικὸ σπήλαιο, τὸ ὁποῖο γνωρίζουν μόνο λίγοι κρυπτοχριστιανοί, ποὺ φυλοῦν τὸ ἱερὸ μυστικὸ γιὰ αἰῶνες, ἀναμένοντας τὴν ἔγερση τοῦ μαρμαρωμένου!
-
Εμφανίσεις: 248
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟ ΤΟΝ ΚΑΥΣΟΚΑΛΥΒΙΤΗ
Η Θεία Λειτουργία που έχει ηχογραφηθεί και περιλαμβάνεται σ' αυτή την έκδοση έγινε στις 27 Μαΐου 1977 στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου Καλλισίων, όπως προκύπτει από τα τροπάρια που ψάλλονται σ' αυτήν. Η ηχογράφηση βρέθηκε στα πράγματα της αειμνήστου Μαρίας Λίβα και παραδόθηκε στο Ησυχαστήριο του Γέροντος Πορφυρίου, στο Μήλεσι, από κάποια συγγενή της. Η ηχογράφηση αρχίζει από το τελευταίο μέρος του όρθρου, τους Αίνους, και τελειώνει μαζί με την Θεία Λειτουργία.
Εκδότης: Ι. Γ. Ησ. Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Μήλεσι Ωρωπού, 2018, σελίδες 29.
-
Εμφανίσεις: 78
ΠΕΡΙ ΘΑΝΑΤΟΥ
Ο θάνατος εξετάζεται ως μυστήριο και ερμηνεύεται μέσα από το εσχατολογικό δόγμα της Εκκλησίας μας.
Το εσχατολογικό δόγμα διακρίνεται στη μερική και τη γενική εσχατολογία. Η μερική εσχατολογία εξετάζει α) το φυσικό θάνατο, β) τη μερική κρίση, γ)τη μέση κατάσταση των ψυχών και δ) τη σχέση ζώντων και κεκοιμημένων, ενώ η γενική τη Δευτέρα Παρουσία, την κοινή ανάσταση των νεκρών, τη γενική κρίση, τη συντέλεια του κόσμου και την αιώνια ζωή και κόλαση. Εδώ θα ασχοληθούμε με τη μερική εσχατολογία.
Α) Φυσικός θάνατος-Με λίγα λόγια, ο θάνατος είναι μυστήριο που συνίσταται στο χωρισμό της ψυχής από το σώμα. Επειδή όμως η ψυχή είναι αθάνατη και συνεπώς δεν πεθαίνει ποτέ , λέμε πως περνάει στη μέση κατάσταση των ψυχών, οπότε ο άνθρωπος συνεχίζει να ζει κατά την ψυχή του- είτε σε αιώνιο παράδεισο, είτε σε αιώνια κόλαση. (Ιωα. 8,51/ Λουκ. 16,19/ Β’ Κορ. 5,18). Στην Εκκλησία μας δεχόμαστε πως ο θάνατος δεν επινοήθηκε από το Θεό εξ αρχής, αλλά μπήκε στη ζωή μας λόγω της προπατορικής αμαρτίας- για να μην διαιωνίζεται η αμαρτία αφού ο άνθρωπος αρχικά είχε πλασθεί αθάνατος (Γεν. 2,17/ Ρωμ. 5,12).
-
Εμφανίσεις: 221
ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΙ ΑΓΙΟΥ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ ΚΑΥΣΟΚΑΛΥΒΙΤΟΥ
Εις τους δύσκολους καιρούς που διανύομε έχομε μεγάλη ανάγκη από μαρτυρίες για την Εκκλησία, ζωντανές και αληθινές, τις οποίες καταθέτουν άνθρωποι, που εβίωσαν την αλήθεια, την πίστη και την αγάπη του Χριστού με τρόπο εγκάρδιο, προσωπικό και εμπειρικό. Ο λόγος των αγίων Πατέρων και Μητέρων, ο οποίος πηγάζει από το αυθεντικό εκκλησιαστικό βίωμα, αναπαύει και καθοδηγεί, διαλύει πλάνες, βεβαιώνει την καρδιά, στηρίζει τη συνείδηση, ζωντανεύει την πίστη, ανοίγει ορίζοντες και δρόμους προς την ζωή την αιώνια και προς την ευλογημένη Βασιλεία του Πατρός, του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, όπως αυτή βιώνεται στην Ορθόδοξη Λειτουργία και Λατρεία.
Εκδότης: Ιερά Μονή Ζωοδόχου Πηγής Χρυσοπηγής Χανίων, 2021, σελίδες 671.
-
Εμφανίσεις: 90
π. Αρσένιος Βλιαγκόφτης - 1. Ουκρανία - 2. Κυριακή της Κρίσεως
-
Εμφανίσεις: 98
ΤΑ ΤΡΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ
π. Βαρνάβας Λαμπρόπουλος
Η Εκκλησία μας παίρνει τρία κομμάτια χρυσάφι από την επί του Όρους ομιλία του Χριστού και μας τα δίνει να τα κάνουμε κλειδιά, για να ανοίξουμε την πόρτα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.
α. Συγχώρηση των αδικούντων
Το πρώτο κλειδί είναι η προθυμία μας να συγχωρούμε όσους παντοιοτρόπως μας αδικούν. Ουσιαστικά εδώ ο Χριστός επαναλαμβάνει ο,τι πριν από λίγο (Ματθ. 6,12) περιέλαβε στην Κυριακή Προσευχή: «Άφες ημίν τα οφειλήματα ημών, ως και ημείς αφίεμεν τoίς οφειλέταις ημών». Όπως βλέπουμε, η εντολή να συγχωρούμε αυτούς που μας αδικούν δεν έχει σκοπό τη βελτίωση του κοινωνικού μας προφίλ ούτε απλώς την ειρηνική συνύπαρξή μας με τους άλλους. Πρωτίστως είναι κλήση να μοιάσουμε στον Χριστό. Έχει σκοπό να μας μάθει να αγαπάμε, όπως ο Χριστός, που συγχώρησε πάνω στον Σταυρό εμάς, τους σταυρωτές του. Και αυτό το χριστομίμητο άνοιγμα της αγάπης μας ακόμα και προς τους εχθρούς μας, το αμείβει ο Χριστός με τη συγχώρηση των δικών μας αμαρτιών· δηλαδή, με την ίδια τη σωτηρία μας.
-
Εμφανίσεις: 145
ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΑΪΣΙΟΥ
Οι Βορειοηπειρώτες να μην φοβούνται, επειδή κάποια μέρα θα ελευθερωθούνε από κάποια παλικάρια. Οι ελευθερωτές δεν θα καταλαβαίνουν από πολιτικές και θα μπουν μέσα για να βοηθήσουν. Οι πολιτικοί από τη μία θα χαρούν κι αυτοί από την άλλη όμως είναι δεσμευμένοι και δεν μπορούν να ενεργήσουν. Οι άλλες χώρες θα το δεχτούν και θα πουν ότι αφού έγινε, τώρα δεν μπορεί να αλλάξει. Γι’ αυτό δεν πρέπει να φοβούνται οι Βορειοηπειρώτες, επειδή λειτουργούν και οι πνευματικοί νόμοι. Ο πόνος για την Βόρειο Ήπειρο είναι μεγάλος, επειδή ήμασταν μια οικογένεια και μας χώρισαν. Είναι σαν να λες κάποια από τα παιδιά σου να χωριστούν από τα άλλα.
Συγγραφέας: Μ. Μιχαήλ, Εκδότης: BOOKS - ΜΑΜ, Οίκος Κυπριακών & Κυπρολογικών Εκδόσεων, Κύπρος 1997, σελίδες 272.
-
Εμφανίσεις: 91