ΜΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ
Αρχιμ. Σπιρίδωνος Μπιλάλη, «Η αίρεσις του Filioque», Τομ. Α’. Ιστορική και κριτική θεώρησις του Filioque, σσ. 568, Αθήναι 1972.
(Ανάτυπον εκ της θρησκευτικής εφημερίδος «Ορθόδοξος Τύπος», αριθ. φύλλου 173, 1ης Νοεμβρίου 1972) (https://stinkrini.gr/theologia/mia-orthodoxos-theologiki-martyria/).
Βιβλιοπωλείο «Ορθόδοξος Τύπος», Kάνιγγος 10, Aθήναι, Τηλ.: 210 3816206.
-
Εμφανίσεις: 170
ΟΙ ΕΜΠΡΗΣΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΧΛΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ. ΑΛΛΑΞΕ ΤΟ 2019 ΤΟ ΝΟΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ
Από την εκπομπή του Γρηγόρη Σερέτη «Κόντρα στο σύστημα».
Σήμερα το θέμα μας είναι «εμπρησμοί και φωτιές». Όταν βλέπουμε ένα φαινόμενο, το πρώτο που θα ρωτήσουμε είναι ποιος ωφελείται. Ποιός ωφελείται από τις φωτιές Γρηγόρη; Βασικά η αστική τάξη της Ελλάδος και τα ξένα μονοπώλια. Γιατί η αστική τάξη της Ελλάδος είναι μεσίτες των ξένων μονοπωλίων. Τα ξένα μονοπώλια λοιπόν κατασκευάζουν τις ανεμογεννήτριες και οι μεσίτες τους στην Ελλάδα τις προωθούν και τις εγκαθιστούν. Άρα ωφελείται από τις φωτιές η αστική τάξη της Ελλάδας. [Να] είναι ελεύθερα όχι μόνο οι ανεμογεννήτριας αλλά και αιολικά πάρκα και φωτοβολταϊκά συστήματα και ένα σωρό πράγματα. Ποιός άλλος όμως ευνοείται; Η κυβέρνηση που είναι υπάλληλος των επιχειρηματιών. Αν οι επιχειρηματίες δεν γράψουνε κέρδη, πώς θα ενισχύσουνε τη Νέα Δημοκρατία; Αυτά είναι ανταποδοτικά. Σου είμαι χορηγός σου αλλά εσύ όταν είσαι στην εξουσία μου το ανταποδίδεις…
Ο Μητσοτάκης και η Νέα Δημοκρατία μες στο πρόγραμμά τους έχουνε «ανάπτυξη» και «επενδύσεις». Όταν λέει «ανάπτυξη» η Νέα Δημοκρατία, εννοεί την εγκατάσταση ανεμογεννητριών, φωτοβολταϊκά συστήματα, αιολικά επιχειρηματικά πάρκα. Γιατί υπάρχουνε και επιχειρηματικά πάρκα, που κάποιος έχει μία έκταση και παρέχει σε έναν επιχειρηματία τις βασικές ανάγκες, δηλαδή φως και νερό, και ενοικιάζει ο επιχειρηματίας τον χώρο και στήνει μία επιχείρηση μέσα στο πάρκο για να έχει επιχειρηματική δραστηριότητα. Αυτό είναι αναπτυγμένο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εδώ δεν ξέρω αν λειτουργεί ακόμη.
-
Εμφανίσεις: 276
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑΣ ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ
Το ιστορικό του Μοναστηρίου, μαζί με ένα Λόγο για τον Ορθόδοξο Μοναχισμό και σοφές παρατηρήσεις Νεοελλήνων Αγίων και Λογίων για την Μοναχική Ζωή.
ΠΡΟΛΟΓΟΣ, ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ Μυτιλήνης Ιακώβου,
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Α’: ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑΣ,
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Β’: ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟ,
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Γ’: ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΩΝ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΛΟΓΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟ:
Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός (1714 – 1779), Νικηφόρος Θεοτόκης, Αρχιεπίσκοπος Σλαβηνίου και Χερσώνος (1731 – 1800), Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης (1749 – 1809), Κωνσταντίνος Οικονόμος ο εξ Οικονόμων (1780 – 1857), Άγιος Νεκτάριος Αιγίνης (1846 – 1920), Αρχιμ. Φιλόθεος Ζερβάκος, ηγούμενος της Μονής Λογγοβάρδας, Αρχιμ. Γαβριήλ, Ηγούμενος της Μονής Αγίου Διονυσίου, Νικόλαος Λούβαρις, καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών (1887 – 1961), Θεοδόσιος Σπεράντσας, Μέγας Λογοθέτης της Εκκλησίας της Ελλάδος, Φώτης Κόντογλου, κορυφαίος αγιογράφος (1895 – 1965), Αυγουστίνος Καντιώτης, Μητροπολίτης Φλωρίνης, Θεόκλητος Μοναχός Διονυσιάτης (https://stinkrini.gr/istoria-koinoniologia/afieroma-sto-monastiri-tis-evangelistrias-tou-plomariou-tis-lesvou/).
Βιβλιοπωλείο «Ορθόδοξος Τύπος», Kάνιγγος 10, Aθήναι, Τηλ.: 210 3816206.
-
Εμφανίσεις: 147
π. Αρσένιος Βλιαγκόφτης- Η Ελλάδα του φιλότιμου κόντρα στους αδίστακτους
-
Εμφανίσεις: 98
«ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ»
Φώτης Κόντογλου (Σκέψεις ~ κυρ Φώτης Κόντογλου † 1966)
Η παραζάλη, γίνεται μέρα με τη μέρα χειρότερη. Ο πόθος της απόλαυσης έγινε μιάν άγρια τρέλα στους ανθρώπους, που τσαλαπατάνε ο ένας τον άλλον για να μη χάσουνε τις διάφορες φαρμακερές ηδονές, που ολοένα τις πληθαίνει ο σατανάς με τα πολύπλοκα μηχανήματά του, σαν τον ψαρά που βάζει στ’ αγκίστρι του όλο και πιο ορεχτικό δόλωμα, για να τραβήξη τα λαίμαργα τα ψάρια και να τα ψήση στη φωτιά να τα φάγη.
Ο μαμωνάς σκέπασε με τις σκοτεινές φτερούγες του τον κόσμο, και τον κουνά σαν νάναι κανένα κόσκινο, και όπως αναταράζεται το σιτάρι, χοροπηδάνε οι άνθρωποι μέσα στον κόσκινό του και δαγκάνει ο ένας τον άλλον…
-
Εμφανίσεις: 212
ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
Θαρρώ πως όσοι απομονώνουν τα ελληνικά γράμματα από την ορθόδοξη συνέχειά τους, φαντάζουν ως ιχθύες εκτός της θαλάσσης. Η συμπόρευση αυτών των δύο, φέρει καρπούς και πρόοδο, έχοντας πάντα ως σκοπό την ηθική και πνευματική τελείωση των ανθρώπων.
Κι έπειτα, ενώ η Ελλάδα προχωρεί ως ένα σύγχρονο έθνος – κράτος, με αποκομμένα πολλά από τα μεγάλα εκπαιδευτικά της κέντρα, οι εκτός των ορίων ομογενείς της, έρχονται αντιμέτωποι με νέα δεδομένα. Αρκετά από τα ελληνικά τους σχολεία κλείνουν ή οδηγούνται στο μαρασμό, δάσκαλοι εκτοπίζονται, δολοφονούνται ή και απορροφώνται μέσα στην απαξίωση του θεάρεστου λειτουργήματος που μέχρι πρότινος ασκούσαν. Αν αναφερθούμε στον αριθμό των σχολίων μέχρι την εγγύτερη οθωμανοκρατία στην Ήπειρο, απαντάμε άνω των 500 ελληνικών ακμαίων ελληνικών ιδρυμάτων (https://www.pemptousia.gr/2020/02/ta-ellinika-grammata-sti-vorio-ipiro/).
Βιβλιοπωλείο «Ορθόδοξος Τύπος», Kάνιγγος 10, Aθήναι, Τηλ.: 210 3816206.
-
Εμφανίσεις: 126
Ο ΘΕΟΣ ΠΡΟΓΝΩΡΙΖΕΙ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΡΟΟΡΙΖΕΙ
Βίος και Λόγοι Γέροντος Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου, Ιερά Μονή Χρυσοπηγής, Χανιά 2003.
Είναι ασύλληπτη η γνώση του Θεού απ’ το δικό μας νου. Είναι άπειρη, περιλαμβάνει όλα τα όντα, ορατά και αόρατα, έσχατα και αρχαία. Τα γνωρίζει ο Θεός όλα με ακρίβεια, σε όλο το βάθος και το πλάτος τους. Ο Κύριος γνωρίζει εμάς, πριν γνωρίσουμε εμείς τον εαυτό μας. Γνωρίζει τις διαθέσεις μας και την παραμικρή μας σκέψη, τους λογισμούς, τις αποφάσεις μας και προ καταβολής κόσμου μάς γνώριζε καλά. Γι’ αυτό ο Δαβίδ θαυμάζει και φωνάζει:
“Κυριε, ἐδοκίμασάς με, καὶ ἔγνως με… σὺ συνῆκας τοὺς διαλογισμούς μου ἀπὸ μακρόθεν… τὴν τρίβον μου… ἐξιχνίασας καὶ πάσας τὰς ὁδούς μου προεῖδες… σὺ ἔγνως πάντα, τὰ ἔσχατα καὶ τὰ ἀρχαῖα… ἰδού, Κύριε, σὺ ἔγνως πάντα· σὺ ἔπλασάς με καὶ ἔθηκας ἐπ᾿ ἐμὲ τὴν χεῖρά Σου“.
-
Εμφανίσεις: 223
ΠΕΡΙΔΙΑΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΕΩΣΦΟΡΙΚΗΣ ΑΛΑΖΟΝΕΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΙΚΟΥ ΣΤΟΧΑΣΜΟΥ
Ο Θεός, που πίστευε άλλωστε ο Ν. Καζαντζάκης δεν ήταν ο λατρευόμενος από τους χριστιανούς, αλλά ο ίδιος ο Σατανάς, που χαρακτήριζε ως θεό ή ακριβέστερα μπέρδευε με το Θεό. «Αιώνια παλεύουν, έλεγε για τούτο, μέσα μου οι δυο τους…, Θεός και Σατανάς» (Ο Φτωχούλης του Θεού, σ. 280). Έχοντας συμμαχήσει, δηλ., σύμφωνα με τα δικά του λόγια, με όλες τις σκοτεινές και φωτερές δυνάμεις, για να γκρεμίσει από το θρόνο του το Θεό (Αναφορά, σ. 575), ήταν επόμενο να τοποθετήσει στη θέση Του τον ίδιο το Σατανά, που τον υποδαύλιζε να πράττει τα εντελώς αντίθετα από εκείνα, που δίδαξε ο ενανθρωπήσας Θεός, δηλ., ο Χριστός. «Καταχωνιασμένος μέσα μου ο αδιάντροπος δαίμονας, βεβαιώνει ο ίδιος ο Κ., περίμενε να ξεβιδώσουν μία στιγμή τα μελίγγια μου, να παρατήσει τα κλειδιά ο νους μου, για… ν’ αρχίσει αυτός ν’ αυθαδιάζει με τον προαιώνιο αντίμαχό του, το Θεό» (Αναφορά, σ. 303). Στη διαστροφή, ακριβώς, αυτή βρίσκεται, για μας, η ουσία του σατανισμού του Ν.Κ., του οποίου «η παθολογική φαντασία… όπως βεβαιώνεται και από το Δ. Καραχάλιο, φθάνει… εις τα όρια του παρανοϊκού και της σατανοπληξίας» («Ορθόδοξος Τύπος», 8 Αυγούστου 1997). Για τούτο άλλωστε ο ίδιος διαβεβαίωνε ότι «ένας δαίμονας είναι μέσα μας, ας τον πούμε Εωσφόρο, γιατί φέρνει το Φως» (Αναφορά, σελ. 599). (https://www.impantokratoros.gr/EDC617ED.el.aspx).
Βιβλιοπωλείο «Ορθόδοξος Τύπος», Kάνιγγος 10, Aθήναι, Τηλ.: 210 3816206.
-
Εμφανίσεις: 148