Ἰωάννης Μηλιώνης.
Ποιός δέν θά ἤθελε ἕναν τέτοιον κόσμο; Ποιός δέν θά ἑλκόταν καί θά γοητευόταν ἀπό ἕναν τέτοιο κόσμο ἤ ἀπό ἕνα «κίνημα», πού φέρει ἕναν τέτοιο τίτλο;
Καί εἶναι σίγουρο, ὅτι τό ἴδιο εἶχαν κατά νοῦν αὐτοί, πού ἔδωσαν στό «κίνημα» αὐτόν τόν τίτλο.
Ἀγῶνες καί δράσεις
Ἐρευνώντας στό διαδίκτυο ὁ ἀνυποψίαστος εὔκολα γοητεύεται ἀπό τήν ἱστοσελίδα[1] μέ αὐτό τό ὄνομα καί ἐντυπωσιάζεται ἀπό τίς πολλές καί ποικίλες δράσεις τοῦ φορέα, πού φαίνεται νά «ἀγωνίζεται» γιά κάθε κοινωνικό καί πολιτικό πρόβλημα.
Κυριαρχοῦν ἐντυπωσιακοί τίτλοι ὅπως: «Προσβολή για την ανθρώπινη ζωή και αξιοπρέπεια η εφαρμογή της κοινής δήλωσης Ε.Ε. - Τουρκίας», «Προσφυγικό: ποιοι είναι οι πραγματικοί "ωφελούμενοι";», «Δελτίο Τύπου για την υπόθεση του Ζακ Κωστόπουλου», «Να απελευθερωθεί αμέσως η φυλακισμένη καθαρίστρια», «Παρουσίαση: "Το Διεθνές Ανθρωπιστικό Παιδαγωγικό Ρεύμα"», «Βραδιά Διασκέδασης & Ακτιβισμού διοργανώνει ο Κόσμος χωρίς Πολέμους και Βία»...
Κι ἄλλοι τίτλοι: «11 κοινωνικοί και περιβαλλοντικοί φορείς: "Να σταματήσουμε τους πολέμους τώρα πριν οι πόλεμοι καταστρέψουν την ανθρωπότητα"», «Για την κατάργηση των πυρηνικών όπλων παγκοσμίως “Κύμα Ειρήνης”», «Αντιπολεμικό κλίμα χτες στην πλατεία Συντάγματος»...
Ἀκτιβισμός, λοιπόν; Προτάσεις γιά ὅλα τα «κακά», πού μαστίζουν τήν χώρα μας καί τόν κόσμο;
Καί ἡ «ἀνθρωπιστική θέση» τῆς κίνησης:
«Όλες οι μορφές φυσικής, οικονομικής, φυλετικής, θρησκευτικής, σεξουαλικής και ιδεολογικής βίας, χάρη στις οποίες εμποδίστηκε η ανθρώπινη πρόοδος, προκαλούν αγανάκτηση στους ανθρωπιστές. Κάθε μορφή διάκρισης, που εκδηλώνεται ή εκκολάπτεται, είναι μια αιτία καταγγελίας για τους ανθρωπιστές».
Ὑπογραφή: «Γράμματα στους φίλους μου, 6ο γράμμα, Silo».
Εἶναι σίγουρο ὅτι μετά τόν καταιγισμό τῶν θεμάτων, πού ἡ ἱστοσελίδα προβάλλει καί ἀναλαμβάνει νά θεραπεύσει, ὁ ἀνυποψίαστος ἀναγνώστης, εἰδικά ὁ νέος, ἐνθουσιασμένος πιθανῶς θά θελήσει νά μάθει περισσότερα καί θά προσπαθήσει νά ἔλθει σέ ἄμεση ἐπαφή μ' αὐτούς, πού τόσο γενναιόδωρα προτίθενται νά ἀλλάξουν τόν κόσμο.
Φυσικά, ἡ ἱστοσελίδα τό ἔχει προβλέψει κι αὐτό ἀφοῦ διαθέτει καί «κουμπί» ἐπικοινωνίας[2].
Στό ἄνοιγμα τῆς σελίδας «ἐπικοινωνία», ἄλλος ἐντυπωσιασμός...
Ὑποκαταστήματα στήν Ἑλλάδα: ΑΘΗΝΑ, ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΒΟΙΩΤΙΑ, ΜΑΓΝΗΣΙΑ, ΚΕΡΚΥΡΑ. Καί στήν Ἀθήνα, δύο ὑπεύθυνες κυρίες: Μαριλένα Λιβανοῦ καί Ὄλγα Πατεράκη, μέ τά κινητά τους τηλέφωνα καί μιά δήλωση γιά «Συνάντηση: κάθε Τρίτη στις 20:00΄».
Ἐγχώριες ἐκδηλώσεις καί διεθνεῖς διασυνδέσεις
Ὅμως, καί νέες διασυνδέσεις, μέ ἄλλους φορεῖς: «Διεθνής διαγωνισμός Φωτογραφίας – Ειρήνη είναι…», «Δίκτυο Σχολείων για τη Μηβία», «Διεθνής ιστοσελίδα: World without Wars and Violence», «Διεθνές Πρακτορείο Ειδήσεων – Pressenza», «Athens checkpoint: "Κέντρα Πρόληψης για τον HIV"»[3], «Powered by philanthropy.gr»...
Μετά ὅλα αὐτά, ἄς ἀποφασίσουμε ἕναν «περίπατο» στά ὅσα δελεαστικά, δείχνει νά ὑπόσχεται ἡ σελίδα...
Ἀπό τά ἀνωτέρω, οἱ δύο πρῶτες συνδέσεις βγάζουν σέ κενές ἱστοσελίδες, πού ὅμως δείχνουν ὅτι κάποτε ἐπιχειρήθηκε ἕνας «Διεθνής διαγωνισμός Φωτογραφίας για την Ειρήνη» καί μιά προσπάθεια δημιουργίας ἑνός «Δικτύου Σχολείων για τη Μηβία»; Τί ἄραγε ἀνταπόκριση νά εἶχαν αὐτές οἱ ἐνέργειες; ἴσως νά μή μάθουμε ποτέ. Πάντως, ἡ «Διεθνής ιστοσελίδα: World without Wars and Violence» καί τό «Διεθνές Πρακτορείο Ειδήσεων – Pressenza» εἶναι σαφῶς συγκοινωνοῦντα δοχεῖα μέ τόν «Κόσμο χωρίς Πολέμους καί Βία».
Βασικά κοινά θέματα: ἀκτιβισμός, φεμινισμός, δικαιώματα μειονοτικῶν ὁμάδων... ἄρα ἡ πρωτοβουλία ξεκινᾶ ἀπό τό ἐξωτερικό καί φθάνει καί στή χώρα μας...;
Μήπως ὅμως τά πρόσωπα, πού ἐκπροσωποῦν τήν κίνηση ἐδῶ εἶναι σέ θέση νά μᾶς φωτίσουν;
Ἀπό τίς δύο ἀναφερόμενες κυρίες, στό ἀθηναϊκό τμῆμα τῆς ὀργάνωσης, ἡ πρώτη ἀναφέρεται ὡς «Καθηγήτρια φυσικής αγωγής - Κινησιοθεραπεύτρια. Πρόεδρος του ελληνικού τμήματος του Διεθνούς οργανισμού "Κόσμος χωρίς πολέμους" και μέλος του "Δικτύου σχολείων για τη μη βία στην Αττική"»[4] , σέ Ἡμερίδα μέ τίτλο «Καινοτόμες δράσεις στο σχολείο και βιωματική γνώση: προάγοντας την μη βίαιη επικοινωνία», πού πραγματοποιήθηκε τόν Ἀπρίλιο 2015, στό 1ο Γυμνάσιο Ἀρτέμιδος, ὑπό τήν αἰγίδα τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων. Τό θέμα τῆς Ὁμιλίας ἦταν: «Πρόγραμμα και υλοποίηση δράσεων με τίτλο: "Αγώνες και Προσωπικότητες της Μη - Βίας" & "Πώς θα γίνει ο κόσμος μας αν...".
Ἄλλος χῶρος στόν ὁποῖο ἡ ἐν λόγῳ Πρόεδρος φαίνεται νά κινεῖται εἶναι ὁ φορέας «συνΑθηνᾶ» καί εἰδικά τό θέμα «Εκστρατεία “Ποίηση αντί για πόλεμο” (Διεθνής πρωτοβουλία)»[5] ὅπου ἐπιχειρεῖται ὁ περιορισμός τῶν ἐξοπλισμῶν διεθνῶς... διά τῆς ποίησης.
Τέλος, ἕνας ἀκόμη χῶρος δράσης τῆς ἐν λόγῳ Προέδρου τοῦ «Κόσμος χωρίς Πολέμους καί Βία», εἶναι ὁ εὐαίσθητος χῶρος τῶν ΛΟΑΤ[6] καί εἰδικά ἡ θέση της στό Τμῆμα Πωλήσεων καί ἡ ἀρθρογραφία της στήν δεκαπενθήμερη ἐφημερίδα «για τον σεξουαλικό προσανατολισμό», «Ανοχύρωτη Πόλη», ἕνα ἔντυπο «ἔκφρασης» τῶν ὁμοφυλοφίλων μέ ἀκραῖο καί προκλητικό περιεχόμενο.
Ὅμως, ἄς μή θεωρηθεῖ ὅτι ἡ δραστηριότητα τῆς κίνησης περιορίζεται ἀποκλειστικά στήν πρωτεύουσα· εἴδαμε ἐξ ἄλλου ὅτι ὁ φορέας διαθέτει ὑποκαταστήματα καί σέ ἄλλες πόλεις καί περιοχές τῆς χώρας. Ἄς δοῦμε λοιπόν κάποια ἀπό τίς πρό ἐτῶν δράσεις του στή ΒΟΙΩΤΙΑ[7]: «Η Αντιφασιστική – Αντιρατσιστική Κίνηση Πολιτών Λιβαδειάς σε συνεργασία με την οργάνωση "Κόσμος Χωρίς Πολέμους και Βία" σας καλούν το Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2013 και ώρα 18:30 στο Συνεδριακό Κέντρο Κρύας στην εκδήλωση – ανοικτή συζήτηση που θα πραγματοποιηθεί με θέμα: "Αύξηση των περιστατικών βίας σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και τρόποι αντιμετώπισης"». Καί συνεχίζει ἡ ἀνακοίνωση: «Κύριοι ομιλητές της ανοικτής συζήτησης θα είναι οι κ.κ. Μαριανέλλα Κλώκα και Νίκος Στεργίου από την οργάνωση "Κόσμος Χωρίς Πολέμους και Βία"[8], η κα Δάφνη Καπετανάκη από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, ο κ. Πέτρος Σαπουντζάκης από την ομάδα "Εκπαιδευτικοί ενάντια στην Ομοφοβία" και η κα Κατερίνα Μάτσα, Διευθύντρια του 18 ΑΝΩ (Τμήμα μονάδας απεξάρτησης του Ψ.Ν.Α.-Δαφνί[9])».
Ἐδῶ βλέπουμε τήν συμμετοχή διαφόρων ὁμάδων καί μεταξύ αὐτῶν καί τόν «Κόσμο Χωρίς Πολέμους καί Βία», μέ ἐκπροσώπους τόν κ. Νίκος Στεργίου -ἀντιπρόσωπο τοῦ φορέα στή Βοιωτία- ἀλλά καί τήν κ. Μαριανέλλα Κλώκα.
Γιά τήν κ. Κλώκα τά στοιχεῖα εἶναι περίπου τά ἀκόλουθα:
Ἀπό τό «Διεθνές Πρακτορεῖο Εἰδήσεων – Pressenza»[10], πληροφορούμεθα ὅτι «Η Μαριανέλλα Κλώκα είναι μια γυναίκα 46 ετών, κάτοικος Αθηνών. Είναι μέλος του Ανθρωπιστικού Κινήματος από το 1990 και ιδρυτικό μέλος του Οργανισμού Κόσμος χωρίς πολέμους και βία στην Ελλάδα[11]. Αυτή την περίοδο εργάζεται στο τμήμα διεκδίκησης δικαιωμάτων της ΜΚΟ, Praksis».
Ἀπό ἄλλη πηγή πληροφορούμεθα γιά τή συμμετοχή τῆς κ. Κλώκα -ὅπως καί τῆς κ. Μαριλένας Λιβανοῦ, πού εἴδαμε προηγουμένως- στήν δεκαπενθήμερη ἐφημερίδα «για τον σεξουαλικό προσανατολισμό», «Ανοχύρωτη Πόλη[12]», ἔντυπο «ἔκφρασης» τῶν ὁμοφυλοφίλων• μόνο πού στήν παροῦσα περίπτωση ἡ ἐν λόγῳ κατέχει ὄχι τήν θέση μιᾶς ἁπλῆς ἀρθρογράφου, ἀλλά εἶναι ἡ ἀρχισυντάκτις τῆς ἐφημερίδος[13], ὅπως φαίνεται κι ἀπό τό «Editorial», τό ὁποῖο ὑπογράφει.
Ἡ «ρίζα» τῆς ὅλης δραστηριότητας
Ὅμως, νομίζω, εἶναι καιρός νά διεισδύσουμε κάτω ἀπό τόν μανδύα τοῦ ἰδεαλισμοῦ, τοῦ ἀνθρωπισμοῦ, τοῦ ἀκτιβισμοῦ γιά τήν ἐπίλυση τῶν προβλημάτων τῶν εὐαίσθητων ὁμάδων -εἴτε μετανάστες εἶναι αὐτοί, εἴτε κακοποιημένες γυναῖκες/παιδιά, εἴτε πρόσφυγες, εἴτε ὁμοφυλόφιλοι- καί νά δοῦμε τό πρόβλημα στή βάση του κι ὄχι στίς ἐπιφανειακά συνδεδεμένες κι ἀλληλοστηριζόμενες ΜΚΟ, οἱ ὁποῖες -πολλές ἐξαρτώμενες ἀπό ξένα Κέντρα ἐξουσίας-, ἔχουν κατακλείσει τή χώρα κι ἐπαγγέλλονται λύσεις γιά ὅλα τα προβλήματα τῆς κοινωνίας καί τοῦ ἀνθρώπου.
Ἡ ἐνδελεχής ἔρευνα μᾶς ὁδήγησε στήν κοινή βάση μιᾶς «προσπάθειας», πού χρονολογεῖται ἀπό τίς ἀρχές τῆς δεκαετίας τοῦ ΄90, μέ ἀδιάλειπτη συνέχεια τά τελευταῖα 30 χρόνια.
Καί τό κλειδί τῆς ἀποκρυπτογράφησης τῆς «προσπάθειας» αὐτῆς εἶναι ὁ ὅρος «Ἀνθρωπιστικό» καί τό ὄνομα «Σίλο». Ἀκόμη καί τό ὄνομα «Μαριανέλλα», κάτι μᾶς θυμίζει ἀπό τό 1990 στά Πατήσια, ὅταν διαβάζαμε ἀφίσες μέ διακηρύξεις γιά «συνασπισμό» καί «δράση», πρός τούς ἀνθρώπους τῆς ἐκεῖ γειτονιᾶς -ἄν καί ἀμφιβάλουμε γιά τήν τότε ἡλικία της, τῶν μόλις 16 χρονῶν, κατά τό σημερινό βιογραφικό της!
Ἀλλά, ἄς δοῦμε καί μιά πρόσφατη προσέγγιση τῆς «προσπάθειας» αὐτῆς, πού σχολιάστηκε σέ παλαιότερο τεῦχος τοῦ περιοδικοῦ «Διάλογος» μέ τίτλο:
«Πάρκο Μελέτης καί Περισυλλογῆς»
Ὅπως λέγει λοιπόν τό τότε σχόλιό μας:
Ἔκαναν τήν ἐμφάνισή τους καί πάλι στή χώρα μας, αὐτή τή φορά μέ τό ὄνομα «Ἀνθρωπιστικό κίνημα» καί μέ τήν ἔκκληση:
«Για το ελληνικό Πάρκο μελέτης και περισυλλογής… Είμαστε στην αναζήτηση οικοπέδου περίπου 6 στρεμμάτων στην ευρύτερη περιοχή απόστασης μιας ώρας από την Αθήνα. Να είναι προσβάσιμο με μέσα μαζικής μεταφοράς (τρένο ή λεωφορείο). Να μην είναι σε ερημιά. Να περιλαμβάνει στην πιο καλή περίπτωση και ένα κτίσμα μέσα (και σκέτο βέβαια μας κάνει). Να είναι σε καλή τιμή ή δωρεάν. Αν γνωρίζετε ή ακούσετε κάτι, επικοινωνήστε μαζί μας!».
Πρόκειται γιά τήν γνωστή μας ἀπό τό παρελθόν ὀργάνωση τοῦ Ἀργεντινοῦ Μάριο Λουΐς Ροντρίγκες Κόμπο (Mario Luis Rodriguez Cobos), περισσότερο γνωστοῦ μέ τό ψευδώνυμο Σίλο (Silo), πού ἐγκαταστάθηκε στή χώρα μας τήν δεκαετία τοῦ '90 μέ τά ὀνόματα: «Ἀνθρωπιστικό Κέντρο Ἄμεσης Ἐπικοινωνίας», «Ἀνθρωπιστικό Κίνημα», «Στέκι τῆς Γειτονιᾶς» καί «Τό Κίνημα».
Ἡ κίνηση ἔφθασε στήν Ἑλλάδα στή δεκαετία τοῦ 1990 καί βρίσκεται καταγεγραμμένη στόν κατάλογο τῶν ὁμάδων τῶν ἀσυμβίβαστων μέ τήν Ὀρθόδοξη Πίστη, πού κατάρτισε ἡ Ζ' Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη, τό 1995 στήν Ἁλίαρτο[14].
Ἀπό τήν ἱστοσελίδα της[15], πληροφορούμαστε ὅτι ἡ ὀργάνωση συνεχίζει τή δραστηριότητά της στή χώρα μας προσκαλώντας ἀνύποπτους ἀνθρώπους νά συμμετάσχουν στίς δραστηριότητές της μέ «ἀνθρωπιστικά μηνύματα» τοῦ τύπου: «Τα Πάρκα Μελέτης και Περισυλλογής είναι μέρη αφιερωμένα στη μελέτη και στο διαλογισμό[16] με θέμα το Ανθρώπινο Ον και τις δυνατότητες εξέλιξής του... Οι εργασίες μελέτης και διαλογισμού που γίνονται στα Πάρκα...».
Ἀκολουθεῖ ἀπαρίθμηση τῶν ἀποκρυφιστικῶν ἀντικειμένων πού καθίστανται ἀντικείμενα διαλογισμοῦ καί οἱ χῶροι προσηλυτισμοῦ στίς διδασκαλίες καί πρακτικές τῆς ὀργάνωσης:
«Mονόλιθος. Κατασκευασμένος από ανοξείδωτο ατσάλι για να αντανακλά την εποχή μας..., ο μονόλιθος ορίζει τις συντεταγμένες του Πάρκου στο χωροχρόνο». «Στήλη. Όπως οι αρχαίες πέτρινες στήλες της Μεσοποταμίας, των Αιγυπτίων, των Σουμέριων και των Μάγιας μαρτυρούν τα γεγονότα..., ο τοίχος των δωρητών δηλώνει τα ονόματα όσων συνεισέφεραν στην κατασκευή του Πάρκου». «Πηγή. Αναπαριστά αλληγορικά την ένωση του θηλυκού και του αρσενικού[17] στοιχείου ως πηγή κάθε ενέργειας». «Πύλη. Όταν κανείς περάσει την Πύλη, εισέρχεται σε ένα χωροχρόνο διαφορετικό από αυτόν της καθημερινής ζωής..., η Πύλη είναι σχεδιασμένη να επιφέρει μια αλλαγή στην εσωτερική κατάσταση όποιου εισέρχεται στο Πάρκο». «Σάλα. Το εσωτερικό της συμβολίζει τη βαθιά εσωτερική εμπειρία μέσω ενός ημισφαιρικού χώρου... Εξωτερικά, οι τοίχοι σχηματίζουν μια σφαίρα, που στο ανώτερο σημείο της σημαδεύει τον ουρανό». «Κέντρο εργασίας. Μέρος για απομόνωση και προσωπική εργασία, ατομική ή σε ομάδες». «Κέντρο μελέτης. Το μέρος όπου αναπτύσσονται οι εργασίες της Σχολής. Εδώ οι Δάσκαλοι και οι Μαθητευόμενοι[18] κάνουν τις πρακτικές και τις μελέτες τους».
Στή χώρα μας ἡ κίνηση ἐδραστηριοποιεῖτο κυρίως στό ἐπίπεδο τῆς γειτονιᾶς. Καλοῦσε ἀνύποπτους πολίτες σέ συνεργασία μέ δραστηριότητες πού ὑποτίθεται ὅτι προωθοῦν τά τοπικά προβλήματα καί φέρουν σέ ἐπικοινωνία τούς ἀνθρώπους. «Ὅταν ὅλα γύρω καταρρέουν, οἱ γείτονες παραμένουν γείτονες» (ἀφίσα) «Φίλε γείτονα, ἡ πληροφόρηση πού μᾶς δίνουν τά μέσα μαζικῆς ἐνημερώσεως ἐλέγχεται καί κατευθύνεται. Ἀκριβῶς γι' αὐτό θέλουμε νά φτιάξουμε μιά «Ἐφημερίδα μέ ὅλους ἐσάς», κατοίκους καί μαγαζάτορες αὐτῆς τῆς συνοικίας. Μιά ἐφημερίδα ἀνοικτή σέ ὅλες τίς ἀπόψεις πού θέλουν νά ἐκφράσουν τό δικό τους σημεῖο ὀπτικῆς γι' αὐτό ζητᾶμε ἐθελοντές» (ἀφίσα)...
Ἡ κίνηση αὐτή εἶχε παγιδεύσει δημόσιους καί ἰδιωτικούς φορεῖς (Δήμους, Φροντιστήρια γιά μαθητές σχολείων, ἐπιχειρήσεις) καί πέτυχε νά ὀργανώσει ἐκδηλώσεις, ἰδιαίτερα γιά παιδιά καί γονεῖς. Σήμερα κινεῖται καί στό επίπεδο τῶν ΜΚΟ καί μέσῳ διαδικτύου.
Ὁ μακαριστός π. Ἀντώνιος Ἀλεβιζόπουλος εἶχε γράψει ὅτι τό Σιλοϊστικό (ἀπό τόν Silo) Κίνημα εἶχε ἱδρύσει καί τό «Ἀνθρωπιστικό Κόμμα»[19]:
«Στά πλαίσια τῆς δραστηριότητας τῆς Σιλοΐστικῆς αὐτῆς ὀργάνωσης δημιουργήθηκε τό 1984 τό «Ἀνθρωπιστικό Κόμμα» καί τό 1989 ἡ «Ἀνθρωπιστική Διεθνής». Ἡ ἰδρυτική φιέστα, πού πραγματοποιήθηκε στή Φλωρεντία μέ συμμετοχή 4.000 ἀτόμων χαρακτηρίσθηκε ἀπό συμμετέχοντες σ' αὐτήν, ὡς «Γιορτή οὐρλιαχτῶν», πού θύμιζε τά συνέδρια τοῦ ναζιστικοῦ κόμματος στό τρίτο Ράιχ. Αὐτό ἀναφέρεται σέ εἰδική ἔρευνα, πού δημοσιεύθηκε τόν Ἰανουάριο τοῦ 1990 στό Βερολίνο. Ἡ ἔρευνα πραγματοποιήθηκε μέ τή φροντίδα τῆς «AG αἱρέσεις» τῆς «Γενικῆς Ἐπιτροπῆς Φοιτητῶν τοῦ Ἐλεύθερου Πανεπιστημίου τοῦ Βερολίνου». Δημοσιεύθηκε μέ τόν χαρακτηριστικό τίτλο: «Λατρεία τοῦ Ἡγέτη (Fuhrer) ὡς κομματικό πρόγραμμα τοῦ Πράσινου Μέλλοντος καί τοῦ Ἀνθρωπιστικοῦ Κόμματος, Δολώματα τοῦ Σιλοϊστικοῦ Ἀποκρυφισμοῦ».
Ἐπίσης ὁ π. Ἀντώνιος μᾶς πληροφορεῖ ὅτι, σέ ἔρευνα που ἔγινε στό Βερολίνο, διαπιστώθηκε ὅτι «στήν κίνηση κυριαρχεῖ ἡ "ἀρχή τοῦ Φύρερ". Γιά νά γίνει κανείς μέλος καί νά ἀνέλθει τά διάφορα ἐπίπεδα ἱεραρχίας, πρέπει κατ' ἀρχήν νά προωθηθεῖ ἀπό τούς λεγόμενους «προσανατολιστές». Σταδιακά ὑφίσταται, τραυματική πλύση ἐγκεφάλου μέ τή μέθοδο τῆς "καθοδηγούμενης ἐμπειρίας". Πρέπει ἀκόμη νά ὑποδεικνύει κάθε φορᾶ ἱκανότητα στό ἔργο τοῦ προσηλυτισμοῦ νέων ὀπαδῶν καί τῆς ἀποδοτικῆς προσφορᾶς στά διάφορα ἐπίπεδα ἱεραρχίας...
Μέσω ψυχογυμνασίων, τά μέλη μεταφέρονται σέ διαλογιστική ἠμιϋπνωτική κατάσταση, πού λειτουργεῖ σάν «ἐσωτερικός ὁδηγός»[20].
Στήν ἴδια ἔρευνα διαπιστώθηκε ὅτι «"Προσανατολιστής" γίνεται ὅποιος προσηλυτίσει δέκα νέους ὀπαδούς (Οἱ γυναῖκες χρειάζονται νά προσηλυτίσουν μόνον ἑπτά!). Ὅλες οἱ "προωθήσεις" συνδέονται μέ ἀποκρυφιστικά τελετουργικά (Schönberger Stichel 44/1988, Führerkult, σ. 6)»[21].
Ὁ F. W. Haack, ἀναφερόμενος στό «Κίνημα» Bewegun, (ἄλλο ὄνομα τῆς ὀργάνωσης τῶν Silo), ὑπογραμμίζει ὅτι πρόκειται γιά «ἀκραία πολιτική ὀργάνωση».
Ἐν κατακλείδι
Ὀλοκληρώνοντας τήν σύντομη αὐτή ἀναφορά στόν ἀκτιβισμό καί τήν ἐν γένει δραστηριότητα τῆς ὀργάνωσης «Κόσμος χωρίς Πολέμους καί Βία», μιᾶς ἀπό τίς πολλές ΜΚΟ, πού δραστηριοποιοῦνται στή χώρα μας, μέ πολλά πρόσωπα κι ἄλλα τόσα προσωπεῖα, θά θέλαμε νά ὑπογραμμίζουμε μέ ἔμφαση ὅτι δέν στοχεύουμε στήν προσβολή ἤ στήν ἀπομείωση τῆς τιμῆς καί τῆς ὑπολήψεως τῶν προσώπων, πού ἐμπλέκονται στίς δραστηριότητες αὐτές, πολλά ἀπό τά ὁποῖα -εἴμεθα βέβαιοι ὅτι-, ἀγωνίζονται γιά ὅ,τι πιστεύουν πώς βοηθᾶ τήν ἀνθρωπότητα καί τόν συνάνθρωπο.
Ἔχοντας ὅμως ἐμεῖς τήν ἐμπειρία καί τήν βεβαιότητα ὅτι ὁ Κόσμος καί ὁ συνάνθρωπος δέν σώζονται μέ πορεῖες, ψηφίσματα κι ἄλλες φολκλορικές ἐκδηλώσεις, ἀλλά μόνον ἐν Ἰησοῦ Χριστῷ -καί Αὐτόν ἐσταυρωμένον καί ἀναστάντα- συμπάσχουμε μέν μαζί τους, ὡς πρός τούς προβληματισμούς τους, θέλουμε ὅμως νά τούς βεβαιώσουμε ὅτι εἰδικά, προκειμένου γιά ὑπαρξιακῆς φύσεως προβληματισμούς, μόνον μέσα στήν Ἐκκλησία -τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ- θά βροῦν ἀνάπαυση καί θά ἐπιλύσουν τόσον τά προσωπικά τους, ὅσον καί τά συλλογικά προβλήματα τῆς Ἀνθρωπότητας.
---------------------------------------------------
1. http://archive.is/Bagd3
2. http://www.kosmosxorispolemous.gr/contact-us/
3. Ὁ HIV (Human Immunodefiency Virus) εἶναι ὁ ἰός τῆς ἀνθρώπινης ἀνοσοανεπάρκειας καί προκαλεῖ τό σύνδρομο τῆς ἐπίκτητης ἀνοσολογικῆς ἀνεπάρκειας AIDS (Acquired Immune Deficiency Syndrome).
4. https://www.kede.org/userfiles/file/2015-04-19/Programma-Imeridas-20150424.pdf
5. http://archive.is/Z46l8
6. ΛΟΑΤ (ἀγγλικά: LGBT): Ἀρκτικόλεξο, πού προέρχεται ἀπό τίς λέξεις Λεσβία, Ὁμοφυλόφιλος, Ἀμφιφυλόφιλος καί Τράνς. Τό διεθνές ἀρκτικόλεξο εἶναι LGBT (Lesbian, Gay, Bisexual και Transgender).
7. http://viotianet.gr/archives/3098
8. Οἱ ὑπογραμμίσεις, δικές μας.
9. Ψυχιατρικό Νοσοκομεῖο Ἀττικῆς.
10. https://www.pressenza.com/el/author/marianella-kloka/
11. Οἱ ὑπογραμμίσεις, δικές μας.
12. Στό ἴδιο.
13. http://www.gayworld.gr/lgbtpress/cityuncovered/CU04.pdf
14. Τά ὀνόματα καταχωροῦνται στόν κατάλογο μέ αὔξ. ἀριθμούς: 26, 27, 348 καί 394.
15. https://parkoellada.wordpress.com/
16. Οἱ ὑπογραμμίσεις, δικές μας.
17. Στό ἴδιο.
18. Στό ἴδιο.
19. π. Ἀντωνίου Ἀλεβιζοπούλου, «Νεοφανεῖς Αἱρέσεις, Καταστροφικές Λατρεῖες. Στό φῶς τῆς Ὀρθοδοξίας», Ἔκδ. Διάλογος, 1995, σσ. 164-167.
20. Στό ἴδιο, σ. 166.
21. Στό ἴδιο σ. 167.