«ΠΑΤΕΡΑΣ – ΜΗΤΕΡΑ» ή «ΓΟΝΕΑΣ 1 – ΓΟΝΕΑΣ 2»;
Γιάννης Αντωνιάδης*
Πρόσφατα ήρθαν στο φως της δημοσιότητας επιλογές στην ηλεκτρονική πλατφόρμα εγγραφών για την Α΄ Δημοτικού Σχολείου όρων όπως “Γονέας 1” και “Γονέας 2” αλλά και επιλογή κατά πόσο επιθυμούν απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών. Για το θέμα του μαθήματος και των απαλλαγών θα ασχοληθούμε σε άλλο κείμενο. Στο παρόν άρθρο θα εξετάσουμε την αναγραφή των πιο πάνω όρων, αντί του “πατέρας” και “μητέρα”. Οι δηλώσεις που ακολούθησαν του υπεύθυνου της δημιουργίας της πλατφόρμας Άθου Κυριάκου, διευθυντή σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αποσπασμένου στο ΥΠΑΝ, όχι μόνο δεν διασκέδασαν τις όποιες εύλογες απορίες δημιουργήθηκαν από την εισαγωγή τέτοιων καινοφανών όρων, αλλά προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις από φορείς, κόμματα, εκπαιδευτικούς, γονείς, Εκκλησία αλλά και πολίτες, καθώς όλοι είδαν μια προσπάθεια επιβολής διά της πλάγιας οδού της woke ατζέντας και της ακραίας επιχειρηματολογίας του κινήματος ΛΟΑΤΚΙ, που υποστηρίζει υιοθεσία παιδιών από ομοφυλόφιλα ζευγάρια.
Ο ΑΓΙΟΣ ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ
Ο Άγιος Λεόντιος καταγόταν από την Τιβεριούπολη της Φρυγίας και γεννήθηκε από γονείς πλούσιους και ευσεβείς περί το β' ήμισυ του 12ου αιώνα μ.Χ. Όταν πέθανε ο πατέρας του, αφού εγκατέλειψε την γενέτειρά του και φοίτησε κοντά σε ευλαβή ιερέα, προσήλθε στη μονή του Πτελιδίου, όπου έγινε μοναχός. Αργότερα μετέβη στην Κωνσταντινούπολη και συνδέθηκε με τον Μητροπολίτη Τιβεριάδος, στον οποίο και υπετάγη.
Η ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΥΣ
Στέργιος Μπούγιας
Συχνά γίνεται λόγος για την αντιμετώπιση των ομοφυλόφιλων εκ μέρους της Εκκλησίας και διατυπώνονται μομφές για τη στάση της, ότι είναι «ομοφοβική» και «ρατσιστική», ότι δεν αγαπάει και, ότι κατακρίνει. Η Εκκλησία εκφέρει τον λόγο του Θεού ο οποίος είναι μοναδικός, αληθινός και αιώνιος! Ο Θεός αγαπάει τον άνθρωπο, τον κάθε άνθρωπο. Από απέραντη αγάπη ήρθε και έγινε άνθρωπος για να κάνει τον άνθρωπο Θεό κατά χάρη. Διακρίνει τον άνθρωπο από την αμαρτία, κατακρίνει την αμαρτία και όχι τον άμαρτωλό.
Ο ΑΓΙΟΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ
Ο Άγιος Επιφάνιος γεννήθηκε από πάμπτωχη οικογένεια Ιουδαίων αγροτών, στο χωρίο Βησανδούκη (ή Βησανδούκ), κοντά στην Ελευθερούπολη της Παλαιστίνης το 310 μ.Χ. (Κυπριακή λαϊκή παράδοση αναφέρει, πως ο Άγιος Επιφάνιος γεννήθηκε στον Καλοπαναγιώτη της Κύπρου, ένα χωριό της Μαραθάσας και μεγάλωσε στη Βησανδούκη). Οι γονείς του είχαν ακόμη ένα παιδί, την Καλλίτροπο.
ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ: ΕΝΑ ΑΓΡΟ-ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Αθανάσιος Θεοδωράκης
Τα στοιχεία που αφορούν την ανεργία και ειδικά την ανεργία των νέων είναι αποκαλυπτικά. Για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας δεν περιμένουμε θαύματα: το δημόσιο αδυνατεί, οι επιχειρήσεις κλείνουν, το εμπόριο έχει δυσκολίες. Πώς και πού λοιπόν θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας;
Η απάντηση βρίσκεται στην αυτο-απασχόληση, στη μικρή επιχείρηση και στον αγροτικό τομέα. Από τη μια άκρη της χώρας μέχρι την άλλη οι νέοι και οι άνεργοι επιστρέφουν στο χωριό, αλλά χωρίς βοήθεια, χωρίς στήριξη και χωρίς επίγνωση των δυσκολιών. Συχνά η απογοήτευση είναι μεγάλη και εγκαταλείπουν την προσπάθεια. Η κρίση οδηγεί τους ανθρώπους στην αναζήτηση τρόπων επιβίωσης, στην αυτο-κατανάλωση των παραγομένων προϊόντων και στην αγροτική παραγωγή.
Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΕΙΣ ΤΟ ΟΡΟΣ ΡΙΛΑ ΑΣΚΗΣΑΣ
Ο Όσιος Ιωάννης ήταν Βούλγαρος στην καταγωγή και γεννήθηκε στο χωριό Σκρίνο, κοντά στη Σόφια (Βουλγαρίας), επί βασιλείας Πέτρου του Βούλγαρου (περί το 884 μ.Χ.).
Έχοντας μοναχική κλίση, πήγε πρώτα σε κάποια Μονή και κατόπιν ανέβηκε στο όρος Ρίλα.
Εκεί έκτισε πρώτα μικρή καλύβα, που με το χρόνο έγινε καταφύγιο πολλών μοναχών.
Οπότε έκτισε τη Μονή του Ρίλα, στην οποία ασκητικά αφού έζησε, απεβίωσε ειρηνικά (https://www.saint.gr/2774/saint.aspx).
π. Αρσένιος Βλιαγκόφτης- Λαοθάλασσα παντού για τα Τέμπη
ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΟΥΝ ΚΟΜΜΑΤΑ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΕΣΒΕΥΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗΝ ΑΘΕΪΑΝ;
Βασίλης Χαραλάμπους*
Ο λόγος του Οσίου Παϊσίου, ‘’Όποιον αγαπά πιο πολύ τον Θεόν και την πατρίδα, αυτόν να ψηφίσετε’’, είναι καθοριστικός για μας τους Ορθόδοξους Χριστιανούς. Ο λόγος αυτός καθορίζει την πολιτική στάση μας. Είναι όμως συνάμα και αρκετά δύσκολος, όταν πρυτανεύει το πάθος και η ιδιοτέλεια ή άλλες σκοπιμότητες. Για το καλό της Εκκλησίας, με ότι αυτό συνεπάγεται, θα πρέπει να ψηφίζομε μακριά από πάθη και ιδιοτέλειες.
Δεν είναι λίγοι οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί που συχνά πυκνά ομιλούν για τον Όσιο Παΐσιο, αλλ’ όμως σ’ αυτό το θέμα της πολιτικής ψήφου, πεισματικά αγνοούν τις συμβουλές του, ακολουθώντας πεισματικά το πάθος τους.