Η περί των εκτρώσεων βιοηθική.

Pin It

GettyImages 1129562632 60f31c2eaaf44d6e9a47caed425e19a2 1000

Ειρήνη Πολυδούλη

Ακούγοντας μια διαδικτυακή μετάδοση του ραδιοφώνου Ancient Faith αναφορικά με τα εμβόλια κατά του κορωνοϊού (Μέρος 1ο), μια συνέντευξη ανάμεσα στον π. John Parker και τον Δρ. Ryan Sampson Nash, μου θύμισε αυτό το συναίσθημα που έχεις όταν φεύγει η γη απρόσμενα κάτω από τα πόδια σου, που συμβαίνει μόνο στο τηλεοπτικό πρόγραμμα Twilight Zone. Δεν θα πιστέψεις τι ακριβώς συνέβη μόλις τώρα, αλλά αφού βρεθείς στιγμιαία στον αέρα, αντί να πέσεις κάτω στο πάτωμα, θεωρείς πως βρίσκεσαι σε έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο.
Ο π. John Parker είναι ο καθηγούμενος του Θεολογικού Ιεροδιδασκαλείου του Αγίου Τύχωνος. Σύστησε τον Δρ. Ryan Sampson Nash, ως έναν καθηγητή Ιατρικής και Ορθόδοξο Χριστιανό ο οποίος διενεργεί κλινικές μελέτες για την θεραπεία του καρκίνου σε προχωρημένο στάδιο. Κατέχει επίσης αρκετές υψηλού κύρους θέσεις στο πεδίο της Βιοηθικής, στο οποίο ο ίδιος συμβουλεύει.

Χάρηκα όταν άκουσα τον Δρ. Nash να παραδέχεται πως είναι «αμαρτωλός» (όπως ο καθένας από εμάς) και ότι «δεν είναι αμαρτωλοί ούτε ο επίσκοπος ούτε κάποιος από τον κατώτερο κλήρο.» Εδώ ακριβώς, πιστεύω, είναι το σημείο όπου η Ιερατική Θεολογική Σχολή του Αγίου Τύχωνος έπραξε δυο σημαντικά λάθη. Από τη στιγμή που ο καθηγητής Nash δεν είναι μέλος του κλήρου, ένας Ορθόδοξος Επίσκοπος με ισχυρό Ορθόδοξο φρόνημα και ήθος θα έπρεπε να είχε προσκληθεί προκειμένου να λάβει μέρος στη διαδικτυακή μετάδοση για να ισορροπήσει τις κοσμικές/επιστημονικές και προσωπικές απόψεις του Δρ. Nash.
Ανεξαρτήτως των εξαιρετικών προσόντων που πιθανόν να έχει στον τομέα του, μίλησε όπως θα μιλούσε ένας επιστήμονας. Η αέναη και διαχρονική σοφία της Αγίας Ορθόδοξης Εκκλησίας μας βρισκόταν απεγνωσμένα σε ανάγκη και ήταν εξαιρετικά ανεπαρκής κατά τη διάρκεια αυτής της συνέντευξης, καθώς ο Δρ. Nash, παρά το γεγονός ότι αναγνωρίστηκε ως «Ορθόδοξος», δεν έδωσε μια Ορθόδοξη αντίληψη στη διαδικτυακή μετάδοση.
Το δεύτερο σφάλμα που πραγματοποιήθηκε από τον Καθηγούμενο της Ιερατικής Σχολής, π. John Parker, ήταν να επηρεάσει εκ των προτέρων την διαδικτυακή μετάδοση ενθαρρύνοντας τους ακροατές να «εμπιστευτούν» έναν επιστήμονα όπως ο Δρ. Nash, αντί να εμπιστευτούν τον Θεό μας- που μας έδωσε το Άγιο Πνεύμα και τις διδαχές των Πατέρων και των Αγίων της Αγίας μας Εκκλησίας, κάποιοι από τους οποίους «περπάτησαν» στο ιεροδιδασκαλείο του Αγίου Τύχωνος- «ὅτι τό μωρόν τοῦ Θεοῦ σοφώτερον τῶν ἀνθρώπων ἐστί (Α΄ Κορ. 1,25).» Οι λόγοι που δόθηκαν για αυτήν την «εμπιστοσύνη» περιελάμβαναν τα ιατρικά διαπιστευτήρια του Δρ. Nash και τον ισχυρισμό του ότι είναι Ορθόδοξος Χριστιανός, αλλά το τελικό αποτέλεσμα της θέσης ήταν να ανυψώσει την κοσμική λατρεία της επιστήμης πάνω από τη θεία λατρεία του Θεού- κάτι το οποίο κανένας δεν θα περίμενε από τον Καθηγούμενο ενός Ορθόδοξου ιεροδιδασκαλείου.
Αυτά τα δυο λάθη στο ξεκίνημα – η προώθηση των απόψεων ενός (πάραυτα εξαιρετικώς μορφωμένου) λαϊκού ανθρώπου πριν ακόμη να γνωστοποιηθούν οι απόψεις του, χωρίς καμία Ορθόδοξη Θεολογική εξισορρόπηση – μπορεί μόνο να προετοιμάσει το έδαφος για την θέση των ακροατών – ένας αδιαμφισβήτητα ανήθικος τρόπος παρουσίασης ενός θέματος της «Βιοηθικής». Σε αυτήν την περίπτωση, η τάση ήταν να παρουσιαστεί η χρήση των εμβρυικών κυτταρικών σειρών στην ανάπτυξη και/ ή στη δοκιμή των εμβολίων κατά του κορωνοϊού ως ένα ηθικό δίλλημα μικρής έκτασης επειδή ήδη ζούμε σε έναν κόσμο επιμολυσμένο με εμβρυικές κυτταρικές σειρές. Με άλλα λόγια, αυτά τα κύτταρα ήδη χρησιμοποιούνται εδώ και αρκετές δεκαετίες στην ανάπτυξη και/ή την δοκιμή άλλων φαρμάκων και προϊόντων καθιστώντας τη χρήση αυτή ως μια καλά παγιωμένη τακτική. Επομένως, δεν υπάρχει κανένα ζήτημα στην αντίσταση λήψης του εμβολίου κατά του κορωνοϊού υπό αυτές τις αιτίες, παρά τις απεχθείς, αλλά προϋπάρχουσες και εκτεταμένες στη χρήση κυτταρικές σειρές, (ο καθηγητής) επισκιάζει ιδιαίτερα την χρήση τους σε ένα ακόμη προϊόν (ένα εμβόλιο), ανταποδίδοντας στο εμβόλιο την ελάχιστη ηθική σπουδαιότητα. Μια παρόμοια αιτιολόγηση πραγματοποιήθηκε από τον Ιωσήφ Στάλιν, όταν ο ίδιος δήλωσε, «ο θάνατος ενός ανθρώπου είναι μια τραγωδία, αλλά ο θάνατος εκατομμυρίων ανθρώπων είναι μια στατιστική.»
Το ίδιο επιχείρημα χρησιμοποιείται από το σύστημα του νοσοκομείου στην πόλη Αρκάνσας των ΗΠΑ και από την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ να απορρίπτουν τις απαλλαγές από τα εμβόλια κατά του κορωνοϊού μεμονωμένων ατόμων για θρησκευτικούς, ηθικούς και συνειδησιακούς λόγους. Στη διαδικτυακή μετάδοση, ο Δρ. Nash επαναλαμβάνει την ίδια αφήγηση για την απαλλαγή λόγω θρησκείας. Ωστόσο, αυτή η καινούρια περιγραφή προέρχεται επίσης από κάποιον που ισχυρίζεται πως είναι Ορθόδοξος Χριστιανός καθώς επίσης και από τον Ορθόδοξο Καθηγούμενο της Ιερατικής Θεολογικής Σχολής του Αγίου Τύχωνος.
* Για αυτούς που διαφωνούν βασιζόμενοι στη χρήση των εμβρυικών κυττάρων, ρωτήστε το μέλος αν έχει διεξάγει έρευνες σχετικά με την ανάπτυξη των εμβρυικών κυττάρων.
1. Αν ναι, ρωτήστε τους αν κατανόησαν πως το εμβόλιο της Pfizer BioNTeck δεν παράχθηκε σε κυτταρικές σειρές, ότι οι κυτταρικές σειρές χρησιμοποιήθηκαν μόνο στη δοκιμή του εμβολίου αφού είχε παραχθεί.
2. Επιβεβαιώστε ότι κατάλαβαν πως το εμβόλιο που θα χορηγηθεί δεν θα περιέχει εμβρυικά κύτταρα.
3. Ρωτήστε τους αν έχουν διαβάσει τις αναφορές ότι τα εμβρυικά κύτταρα που χρησιμοποιήθηκαν στην ανάπτυξη μιας κυτταρικής σειράς‧ που χρησιμοποιήθηκε για να ελέγξει το εμβολίου προερχόταν από μια υποτιθέμενη θεραπευτική άμβλωση όπου η μητέρα κινδύνευε (αντί για μια άμβλωση από επιλογή όπου η υγεία της μητέρας δεν βρίσκεται σε κίνδυνο).
Ρωτήστε τους αν επιθυμούν πρόσθετο χρόνο για να ερευνήσουν και να συζητήσουν με κάποιον που βρίσκεται στον ιατρικό χώρο πριν προχωρήσουν με το αίτημά τους.
Αν δεν επιθυμούν περισσότερο χρόνο παρά την ελλιπή πληροφόρησή τους σχετικά με το εμβόλιο, σημειώστε το στο υπόμνημα.
*Αν ζητούν απαλλαγή που βασίζεται στην χρήση των βλαστοκυττάρων ή των εμβρυικών κυττάρων, ρωτήστε τους αν το μέλος έχει λάβει οποιαδήποτε άλλα φάρμακα τα οποία αναπτύχθηκαν ή δοκιμάστηκαν με τη χρήση εμβρυικών κυττάρων.
1. Αν ναι, ρωτήστε τι είδους.
2. Αν όχι, ρωτήστε τους αν έχουν πάρει ποτέ Tylenol, Pepto Bismol, Aspirin, Ibuprofen, Benadryl, ή Claritin όλα από τα οποία έχουν αναπτυχθεί με τη χρήση εμβρυικών κυττάρων. Ρωτήστε τους επίσης, αν πρόκειται να απέχουν από κάποιο από αυτά τα φάρμακα και από όλα τα προϊόντα η παραγωγή των οποίων σχετίζεται σε κάποιο βαθμό με εμβρυικά κύτταρα. Σημειώστε τις απαντήσεις στο υπόμνημα.

Ερωτήσεις Ιερέως της Θρησκευτικής Στέγης – Ακτοφυλακή ΗΠΑ
Για να είμαι δίκαιη, ίσως ο π. Parker ενθάρρυνε τους ακροατές να εμπιστευθούν τον Δρ. Nash πιστεύοντας πως η διαδικτυακή μετάδοση επρόκειτο να εκτυλιχθεί διαφορετικά και πιθανόν να ταράχθηκε όπως κι εγώ και δεν μπόρεσε να βρει τις σωστές λέξεις για να απαντήσει αμέσως όταν το μήνυμα του Δρ. Nash έγινε πιο ξεκάθαρο. Αυτό, ακόμη και σε μένα, μου πήρε λίγο χρόνο ώστε να συλλέξω και να επεξεργαστώ τους δικούς μου λογισμούς και την αντίδρασή μου να απαντήσω στον εαυτό μου, γι’ αυτόν τον λόγο το άρθρο αυτό δημοσιεύεται λίγο αργότερα.
Και όμως, δεν είναι αυτό το οποίο με έκανε να χάσω τη γη κάτω από τα πόδια μου, καθώς έχω μεγαλώσει έτσι όπου μέχρι τώρα βαριεστημένα εξοικειώνομαι με την «νέα κανονικότητα» του αποστάτη κληρικού, των διαβλητών λειτουργών της Εκκλησίας και των ανήθικων κυβερνήσεων και στον έλεγχο των ανθρώπων που καλύπτουν ο ένας στον άλλο.
Αυτό που με τρέλανε ήταν η αποκάλυψη πως πολλά κοινώς χρησιμοποιούμενα φάρμακα όπως το Tylenol, Ibuprofen, Aspirin, Claritin, Benadryl, Albuterol, Pepto Bismol, Tums, Lipitor, Senokot, Motrin, Maalox, Ex-Lax, Sudafed, Prilosec, Preparation H και το Zoloft – για να ονομάσω μερικά επειδή ο Δρ. Nash είπε με πολύ ευκολία αρκετά ακόμη – όλα περιλαμβάνουν τη χρήση εμβρυικών κυτταρικών σειρών που προέρχονται από εκτρώσεις! Μια σπασμωδική κίνηση του γονάτου μου ήταν η απόλυτη αμφιβολία, ενώ ακολούθησε ένα τρέξιμο στον υπολογιστή μου για να αναζητήσω το αποτέλεσμα της γραπτής μελέτης για μερικά από αυτά τα προϊόντα.
Πριν να εισαχθούν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές και το διαδίκτυο στις ιατρικές τακτικές μας, το αποτέλεσμα της γραπτής μελέτης του προϊόντος για κάθε φάρμακο περιγραφόταν σχολαστικά στην Επιτομή Φαρμακευτικής και Ειδίκευσης [Compendium of Pharmaceuticals and Specialties (CPS)], μια Καναδέζικη αναφορά φαρμάκου για τους επαγγελματίες στην υγεία. Αυτή η αναφορά ήταν ένας τεράστιος τόμος, περίπου στο μέγεθος ενός τηλεφωνικού καταλόγου, το οποίο ενημερωνόταν και κυκλοφορούσε κάθε χρόνο για να παρέχει την πιο λεπτομερή και ενημερωμένη πληροφορία για όλα τα διαθέσιμα φάρμακα στον Καναδά, για την ασφαλή και κατάλληλη συνταγογράφησή τους.
Βρισκόταν πάνω στο γραφείο όλων των γιατρών ως τη «βίβλο» των φαρμάκων μέχρι που τελικά το διαδίκτυο το αντικατέστησε.
Όλοι οι ιατροί βασίζονται ακόμη σε μεγάλο βαθμό στο αποτέλεσμα της γραπτής μελέτης για κάθε φάρμακο προκειμένου να ελέγξουν τις ουσιαστικές λεπτομέρειες του κάθε φαρμάκου, αλλά κατά τη διάρκεια των 35 χρόνων της ιατρικής μου πορείας, δεν έχω βρει ποτέ καμία αναφορά για εμβρυικές κυτταρικές σειρές μέσα στη γραπτή μελέτη φαρμάκων για οποιοδήποτε φάρμακο, εκτός από ένα στοιχείο στην γραπτή μελέτη για το εμβόλιο Merck M-M-R II- το τμήμα της ερυθράς «αναπαράγεται σε ανθρώπινους διπλοειδείς ινοβλάστες του πνεύμονα.»
Μια γρήγορη αναζήτηση στο διαδίκτυο για τους «ανθρώπινους διπλοειδείς ινοβλάστες του πνεύμονα» επιβεβαιώνει ότι αυτές οι σειρές ανήκουν στη WI-38 κυτταρική σειρά που προέρχεται από τον ιστό του πνεύμονα ενός θηλυκού εμβρύου που κυοφορήθηκε για τρεις μήνες και αμβλώθηκε. Ωστόσο, το αποτέλεσμα της γραπτής μελέτης για τα φάρμακα Tylenol, Ibuprofen κλπ, δεν αναφέρει τη χρήση εκτρωμένων εμβρυικών κυτταρικών σειρών. Ακόμη κι αν κάποιος απευθυνθεί στην Google για τον αν «το Tylenol παράγεται χρησιμοποιώντας κυτταρικές σειρές από έμβρυα που έχουν εκτρωθεί» ή κάτι παρόμοιο, αυτή η πληροφορία δεν προκύπτει.
Αυτό που εμφανίζεται είναι ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε στο Περιοδικό Εκκλησιαστική Ζωή- [Church Life Journal] (από όλες τις περιοχές) πρόσφατα στις 19 Μαρτίου 2021 το οποίο ανέφερε την κυτταρική σειρά HEK293 την οποία ο Δρ. Nash είχε επίσης αναφέρει στη διαδικτυακή του μετάδοση. Το άρθρο ξεκινάει ως ακολούθως:
Έχουμε μάθει αρκετά, τους τελευταίους μήνες, σχετικά με την κυτταρική σειρά HEK293, που προέρχεται από τη σορό ενός αγέννητου παιδιού στην Ολλανδία το 1973. Αποτελεί όχι μόνο την πιο κοινή κυτταρική σειρά που χρησιμοποιείται στην παραγωγή και τη δοκιμή εμβολίων (ακόμη και τα συνθετικά mRNA εμβόλια που κατασκευάζονται από την Moderna και Pfizer μπορούσαν να προσφύγουν σε αυτή την κυτταρική σειρά για τη δοκιμή), αλλά προφανώς είναι ευρέως διαδεδομένη στη σύγχρονη ζωή. Τα σπίτια μας είναι εντελώς γεμάτα από προϊόντα που είναι τουλάχιστον δοκιμασμένα με την κυτταρική σειρά HEK293, από φάρμακα (στην πραγματικότητα, όλα σχεδόν από αυτά) μέχρι επεξεργασμένο φαγητό και προϊόντα περιποίησης. Η αποφυγή κάθε προϊόντος που έχει οποιαδήποτε σύνδεση με την κυτταρική σειρά HEK293 είναι πρακτικά αδύνατη.
Απλά κάντε κλικ πάνω στον τελευταίο υπερσύνδεσμο παρακάτω για να διαβάσετε την έκδοση του περιοδικού «Δια μέσου των Καθολικών Φακών – (Through Catholic Lenses)» στις 28 Ιανουαρίου 2021 και ίσως να πιάσετε κι εσείς τον εαυτό σας να πέφτει, όχι όμως στο πάτωμα, αλλά σε μια εντελώς διαφορετική πραγματικότητα. Θα δείτε μια εκτενή λίστα από πολύ γνωστά φάρμακα, περιλαμβάνοντας τα πολυσυζητημένα, Ivermectin και Remdesivir. Κάνοντας αναζήτηση «εμβρυικές κυτταρικές σειρές» στο διαδίκτυο, θα ανακαλύψετε ακόμη αρκετές ιστοσελίδες από όπου μπορεί κανείς να αγοράσει μερικά… προς μόνο λίγες χιλιάδες δολάρια. Όσο περισσότερο αναζητεί κανείς, τόσο πιο ρυπαρή γίνεται όλη η (κυριολεκτική) επιχείρηση των εμβρυικών κυτταρικών σειρών που προέρχονται από αμβλώσεις, κάτι ακόμη το οποίο ο Δρ. Nash απέφυγε να αναφέρει στη διαδικτυακή μετάδοσή του περί «βιοηθικής».
Κλονίζομαι ακόμη σχετικά με την ανακάλυψη πως μόλις μάθαμε μόνο για την συστημική χρήση των εμβρυικών κυτταρικών σειρών της κοινωνίας μας που γίνεται πολύ σχολαστικά «τους τελευταίους μήνες.» Και ακόμη, αν δεν ήταν αυτή η προσπάθεια της διαδικτυακής μετάδοσης του ραδιοφωνικού σταθμού AFR και των δηλώσεων περί απαλλαγής από το εμβόλιο του νοσοκομειακού συστήματος στο Αρκάνσας και της Αμερικανικής Ακτοφυλακής- προσπάθειες για να παρέχουν υποστήριξη για την ρητορική υπέρ του εμβολίου στο όνομα της «βιοηθικής»- θα ήμασταν ακόμη στο σκοτάδι.
Χάρη στον κορωνοϊό, η συστημική και άθλια επιχείρηση κυτταρικών σειρών επιτέλους αποκαλύπτεται στο κοινό, περιλαμβάνοντας τους κοινούς επαγγελματίες υγείας, όπως εμένα, και όλα αυτά επειδή η παλιά ρητορική έπρεπε να βρει μια καινούρια η οποία θα μπορούσε να δικαιολογήσει την άρνηση της απαλλαγής από το εμβόλιο λόγω θρησκευτικών αιτιών μέσω επιστολών σε ανθρώπους που έχουν συνείδηση.
Πέρα από τις εμβρυικές κυτταρικές σειρές που προέρχονται από έμβρυα που έχουν αποβληθεί μέσω της άμβλωσης, όλο αυτό το ζήτημα των απαλλαγών από το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού λόγω θρησκευτικών αιτιών έχει αποκαλύψει ένα άλλο βιοηθικό πρόβλημα το οποίο ο Δρ. Nash απέφυγε να αναφέρει- το πρόβλημα της απληροφόρητης συγκατάθεσης. Για ποιον λόγο δεν υπάρχει πρόθυμη διαθέσιμη πληροφόρηση σχετικά με το προϊόν για τη χρήση των εμβρυικών κυτταρικών σειρών που προέρχονται από έμβρυα που έχουν αποβληθεί μέσω της άμβλωσης; Για ποιον λόγο τα περισσότερα φάρμακα και προϊόντα, ακόμη και τα απολύτως απαραίτητα φάρμακα όπως η ινσουλίνη, παράγεται ευθύς εξαρχής κυρίως από εμβρυικές κυτταρικές σειρές από έμβρυα των οποίων η κύηση διακόπηκε εκουσίως;
Κάθε χαρακτηρισμός προϊόντος που είναι γνωστός στους επίμονους πωλητές επονομάζεται αγνότητα από «χωρίς γλουτένη» σε «πτωχό σε νάτριο», «ελευθέρας βοσκής», «χωρίς αντιβιοτικά», «θρεμμένα με χορτάρι», «χαλάλ» -[κρέας κατάλληλο για κατανάλωση από τους Μουσουλμάνους], «κοσέρ» -[κρέας κατάλληλο για κατανάλωση από τους Ιουδαίους], «παγωμένα σε αέρα», «χαμηλά λιπαρά», «χωρίς καφεΐνη» … αλλά ΚΑΜΙΑ καρτέλα προϊόντος ποτέ δεν έχει διαφημίσει «ότι δεν έχουν χρησιμοποιηθεί εμβρυικές, λόγω έκτρωσης, κυτταρικές σειρές στην ανάπτυξη ή τη δοκιμή αυτού του προϊόντος». Καμία αναφορά σε αυτή τη λεπτομέρεια, ενώ η χρήση των εμβρυικών κυτταρικών σειρών μέσω αμβλώσεων έχει καταστεί τόσο συστημική, ΔΕΝ είναι ηθικό ή δίκαιο για κανέναν- ούτε για τους ανθρώπους με συνείδηση, ούτε σε οποιεσδήποτε θρησκευτικές ομάδες, ούτε στους αυστηρά χορτοφάγους ή τους χορτοφάγους, ούτε σε κανέναν.
Ακόμη και η εκπαίδευση των ιατρών να «ενημερώνουν» τους ασθενείς τους για τους κινδύνους, τα οφέλη, την αποτελεσματικότητα και το κόστος ενός συνταγογραφούμενου φαρμάκου περιλαμβάνει ένα είδος αφήγησης η οποία δεν έχει ποτέ συμπεριλάβει μια συζήτηση σχετικά με τις πηγές περί ηθικής, οι οποίες ξαφνικά δέχτηκαν μια νέα σημασία στο σύνολό τους. Όλο αυτό το ζήτημα της ανάπτυξης και χρήσης των προϊόντων που βασίζονται σε απληροφόρητη συγκατάθεση, ήταν το εμβρόντητο λάθος στη διαδικτυακή μετάδοση περί «βιοηθικής» του Δρ. Nash που τροποποίησε την δική μου πραγματικότητα για πάντα. Αναφέρω «εμβρόντητο λάθος» διότι ο Δρ. Nash δεν το ανέφερε ποτέ.
Ακριβώς πίσω από αυτό το εμβρόντητο λάθος ακολούθησε ένα δεύτερο ζήτημα- η πρόταση του Δρ. Nash πως από τη στιγμή που ζούμε σε μια κοινωνία μολυσμένη από τις εκτρώσεις- με άλλα λόγια, από τη στιγμή που όλοι μας καταναλώνουμε προϊόντα που κατασκευάζονται με τη χρήση εμβρυικών, μέσω των εκτρώσεων, κυτταρικών σειρών- τώρα που έχουμε ενημερωθεί για αυτή την συγκλονιστική πραγματικότητα, θα πρέπει όλοι μας να συνειδητοποιήσουμε πως δεν υπάρχει σημαντική διαφορά στη χορήγηση ενός ακόμη παρόμοιου προϊόντος- ένα εμβόλιο κατά του κορωνοϊού. Είναι εδώ ο υπαινιγμός ότι αν κάποιος αντιτίθεται στις κατ’ επιλογήν εκτρώσεις, κάποιος άλλος αντέχει ακόμη την έμφυτη ενοχή στην πρακτική της άμβλωσης επειδή κάποιος έχει ήδη (ακούσια) ωφεληθεί είτε με τον ένα τρόπο, είτε με τον άλλο από τα προϊόντα που παράγονται με τη χρήση εμβρυικών κυτταρικών σειρών από εκτρώσεις; Αυτό άραγε χαρακτηρίζει ως υποκριτές όσους αναζητούν απαλλαγή από το εμβόλιο λόγω θρησκευτικών αιτιών από τη στιγμή που έχουν ήδη χρησιμοποιήσει φάρμακα που είναι μολυσμένα από εμβρυικές κυτταρικές σειρές; Αυτή, προφανώς, είναι η οπτική γωνία – η νέα περιγραφή- που χρησιμοποιείται από την Αμερικανική ακτοφυλακή, το σύστημα υγείας στο Αρκάνσας (και από ότι φαίνεται και από τον π. Πάρκερ και τον Δρ. Nash) προκειμένου να απορρίψουν οι άνθρωποι την απαλλαγή από το εμβόλιο λόγω θρησκευτικών αιτιών. Είναι αυτό ηθικό;
Πως εγώ, ως ένας επαγγελματίας υγείας με δικαίωμα συνταγογράφησης, θα αντιμετωπίσω αυτό το νέο ηθικό δίλλημα όταν πρέπει να εξασφαλίσω πως έχει δοθεί εμπεριστατωμένη συγκατάθεση για κάθε συνταγογραφούμενη θεραπεία; Θα προσποιούμαι ότι δεν γνωρίζω τίποτα και δεν θα αποκλίνω από την περιγραφή της συνταγογράφησης που διδάχθηκα στην ιατρική σχολή; Ή θα πρέπει να επιβαρύνω το βάρος του προβλήματος για τα επιμολυσμένα μέσω των εκτρώσεων φάρμακα τα οποία ο ασθενής μου απεγνωσμένα χρειάζεται για τον ευσυνείδητο ασθενή μου και να προσφέρω στον ασθενή μου την ανέφικτη απόφαση, ανάμεσα στο να υποφέρει με φυσικό τρόπο και να μην πάρει το φάρμακο ή να υποφέρει πνευματικά με τη χορήγηση του επιμολυσμένου μέσω των εκτρώσεων φαρμάκου το οποίο μπορεί να ανακουφίσει τον φυσικό του πόνο; Ποια από αυτές τις δυο προσεγγίσεις είναι ηθική; Το πρόβλημα είναι ότι καμία από τις δυο προσεγγίσεις δεν είναι ηθική, επειδή η πρώτη επιλογή δεν παρέχει την συγκατάθεση μετά την πληροφόρηση και η δεύτερη επιλογή καταλήγει με έναν ασθενή που υποφέρει ΚΑΜΙΑ επιλογή ανάμεσα σε ένα επιμολυσμένο ή μη φάρμακο επειδή ΟΛΕΣ οι επιλογές φαρμάκων είναι μολυσμένες. Ο βιοηθικολόγος Δρ. Nash, ο οποίος ξαφνιάζοντάς μας με την αποκάλυψη αυτή του καινούριου ηθικού διλλήματος δεν αναφέρθηκε σε αυτό ούτε στο ελάχιστο. Ακούσαμε μόνο μια περιγραφή από αυτόν- ουσιαστικά πως η χρήση των εμβρυικών κυτταρικών σειρών από έμβρυα που έχουν αποβληθεί μέσω εκτρώσεων είναι αποτυχημένη αλλά είναι συστημική, συνεπώς πρέπει να το συνηθίσουμε και να συνεχίσουμε.
Αλλά τι συμβαίνει με την ΕΠΙΛΟΓΗ; Η βιοηθική δεν υποστηρίζει την επιλογή; Που βρίσκονται οι ηθικές αξίες όταν η κοινωνία επιτρέπει σε μια γυναίκα αν θα διαλέξει να κρατήσει ή να αποβάλλει το παιδί της αλλά η κοινωνία δεν επιτρέπει στον καταναλωτή να διαλέξει αν το προϊόν που ο ίδιος καταναλώνει προέρχεται από σειρές ενός παιδιού που έχει εκτρωθεί ή όχι; Είναι αυτό έλλειψη ηθικής επιλογής; Οπωσδήποτε ΔΕΝ είναι ηθικό, γι’ αυτό κι εγώ προσδοκούσα πλήρως από τον Δρ. Nash, στη διαδικτυακή του μετάδοση, να περιγράψει πως ο ίδιος, ως ένας διακεκριμένος βιοηθικολόγος που θεωρεί τον εαυτό του ότι είναι Ορθόδοξος, εργαζόταν κατά της υποστήριξης αυτής της ΕΠΙΛΟΓΗΣ. Ακόμη κι ο Θεός μας παρέχει επιλογές ανάμεσα στο καλό και το κακό και σε κάθε γκρίζα ζώνη που βρίσκεται ανάμεσα σε αυτά. Πως μπορούμε να ισχυριστούμε ότι ζούμε σε μια ελεύθερη κοινωνία όταν η χρήση των εκτρωμένων εμβρυικών κυτταρικών σειρών έχει γίνει τόσο συστημική, χάρη στην εν μέρει απόκρυψη της χρήσης τους για τόσο μεγάλο διάστημα, όπου όταν στην ουσία επιλέγεται μια ηθική πηγή φαρμάκου, δεν υπάρχει επιλογή;
Φαίνεται πως η ελεύθερη βούληση, που μας έδωσε ο Θεός, εκφρασμένη μέσω της ελευθερίας της επιλογής, έχει αφαιρεθεί αυξητικά, πρώτα παθητικά, μέσω της απόκρυψης της συστημικής χρήσης των εκτρωμένων εμβρυικών κυτταρικών σειρών στην επιστήμη και την έρευνα, και τώρα ενεργητικά μέσω των εντολών εμβολιασμού. Η απώλεια της ελευθερίας κάποιου χρησιμοποιείται για να δικαιολογήσει την απώλεια ελευθερίας κάποιου άλλου. Δεν θα ρωτήσω τον Δρ. Nash αν αυτό είναι ηθικό. Θα αναφέρω μόνο πως η υποκρισία έχει γίνει ο καινούριος άγραφος κανόνας όταν η κατάργηση του συστημικού ρατσισμού βρίσκεται στην ατζέντα κάποιου, ενώ η κατάργηση της συστημικής εκμετάλλευσης των εκτρωμένων παιδιών αγνοείται. Γνωρίζουμε πώς να θρηνούμε και να αναρτούμε τη σημαία στη μέση του ιστού της (και όχι στην κορυφή) ως ένδειξη πένθους όταν ανακαλύπτουμε τα απομεινάρια των αθώων ιθαγενών μαθητών σε ασφράγιστους τάφους, αλλά φωνάζουμε από τις ταράτσες για να υπερασπιστούμε τα αθώα και ανυπεράσπιστα μωρά που σκοτώνονται μέσα στη μήτρα τα οποία δεν θα μπορέσουν ποτέ να δουν το φως της μέρας.
Ποιος είναι ο υποκριτής; Είναι ακόμα ο υποκριτής ο ευσυνείδητος άνθρωπος που αντιτίθεται στις εμβρυικές κυτταρικές σειρές που προέρχονται από εκτρώσεις, με τις οποίες παράγεται το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού; Δεν γνωρίζω ποια μπορεί να είναι η βιοηθική απάντηση σε αυτήν την ερώτηση, επειδή τώρα έχουμε αλλάξει στρατόπεδο από αυτό της κοσμικής «βιοηθικής» σε αυτό της θείας κρίσης. Η δική μου Ορθόδοξη απάντηση θα ήταν ότι όλοι μας, άλλοι λίγο και άλλοι πολύ, είμαστε υποκριτές και πως έχουμε ανάγκη μετανοίας, ικετεύοντας τον Θεό για το μέγα Του έλεος, όχι μόνο για τις ατομικές μας αμαρτίες αλλά συλλογικά ως κοινωνία και για τις αμαρτίες του γείτονά μας.
Η εκδοχή, ωστόσο, παραμένει ότι δεν είναι ηθικό να χρησιμοποιούμε τον φόβο ή την ενοχή για να πείσουμε ή να χειραγωγήσουμε κάποιον να καταναλώσει ένα προϊόν που δεν επιθυμεί. Η πράξη αυτή αφαιρεί από κάποιους την αξιοπρέπεια και την ανθρωπιά τους επειδή διώχνει την ελεύθερη βούλησή τους. Τα καλά νέα είναι πως ακόμα υπάρχουν μερικές επιλογές που μπορούμε να κάνουμε.
1. Μπορούμε να επιλέξουμε την ευαισθητοποίηση γύρω από το θέμα των επικείμενων βιοηθικών ζητημάτων.
2. Μπορούμε να επιλέξουμε να υποστηρίξουμε την διαφάνεια στην ανάπτυξη, παραγωγή και δοκιμή όλων των φαρμάκων, καλλυντικών, προϊόντων φροντίδας του δέρματος, τροφών κλπ. Η διαφάνεια ενεργοποιεί την συγκατάθεση έπειτα από πληροφόρηση.
3. Μπορούμε να επιλέξουμε να υποστηρίξουμε να επισημαίνεται ξεκάθαρα σε όλα τα προϊόντα η χρήση εκτρωμένων εμβρυικών κυτταρικών σειρών.
4. Μπορούμε να επιλέξουμε να υπερασπιστούμε να αντικαταστήσουμε τις παρούσες εμβρυικές κυτταρικές σειρές λόγω άμβλωσης με μη- εκτρωμένες ανθρώπινες κυτταρικές σειρές από τον πλακούντα, με αίμα από τον ομφάλιο λώρο, με αντικαρκινικές σειρές, με ενήλικες δωρητές βλαστοκυττάρων ή άλλες ηθικές πηγές. Μπορούμε να ξεκινήσουμε συντάσσοντας επιστολές όπως αυτή, σε φαρμακευτικές εταιρίες, ενθαρρύνοντάς τους να αντικαταστήσουν την χρήση των εκτρωμένων εμβρυικών κυτταρικών σειρών στην έρευνα, την ανάπτυξη και τη δοκιμή των φαρμάκων τους.
5. Μπορούμε να επιλέξουμε να ασκήσουμε πίεση στις κυβερνήσεις για νέα νομοθεσία που θα απαγορεύει την πώληση των εκτρωμένων εμβρυικών μερών του σώματος και των εκτρωμένων εμβρυικών κυτταρικών σειρών.
6. Μπορούμε να επιλέξουμε να αντικαταστήσουμε τη χρήση κοινών μη συνταγογραφημένων αποθεμάτων φαρμάκων ανακούφισης πόνου με νευροπαθητικά παυσίπονα.
7. Μπορούμε να επιλέξουμε να απλοποιήσουμε και να πολιτογραφήσουμε τη χρήση των καλλυντικών, των προϊόντων περιποίησης του δέρματος και των φαγητών από τη στιγμή που πολλά από αυτά, ειδικά τα επεξεργασμένα, παράγονται επίσης με τη χρήση εμβρυικών κυτταρικών σειρών μέσω της έκτρωσης.
Επιλέγοντας οι καταναλωτές να γίνουμε πιο ενήμεροι, πιο επιλεκτικοί πιο υπεύθυνοι και πιο μαχητικοί, θα στείλουν ένα ξεκάθαρο μήνυμα σε όλες τις εταιρίες προκειμένου να δραστηριοποιούνται πιο ηθικά, επειδή ένα ήδη μολυσμένο φάρμακο δεν αιτιολογεί ένα ακόμη‧ μια εμβρυική κυτταρική σειρά που προέρχεται από άμβλωση δεν δικαιολογεί μια ακόμη‧ και ένα δολοφονημένο (ας είμαστε ρεαλιστές) έμβρυο αιτιολογεί ένα ακόμη μόνο σε έναν αποκρουστικό κόσμο του Στάλιν. Αυτά είναι όσα περίμενα από τον π. Πάρκερ και τον Δρ. Nash να πουν ως Ορθόδοξος ιερέας ο πρώτος και ως Ορθόδοξος βιοηθικολόγος ο δεύτερος στη διαδικτυακή τους μετάδοση σχετικά με τον κορωνοϊό, αλλά ο διδάκτωρ Kyle Christopher McKenna, το περιγράφει καλύτερα στο άρθρο του Η χρήση των εμβρυικών ιστών από τις αμβλώσεις στα εμβόλια και την ιατρική έρευνα αποκρύπτουν την αξία κάθε ανθρώπινης ζωής.
Κάθε ιατρικό όφελος ή επιστημονική πρόοδος από τη χρήση των εμβρυικών ιστών από κατ’ επιλογήν αμβλώσεις απευαισθητοποιούν τους δικαιούχους, τους επιστήμονες και τους γιατρούς από μια γνήσια σατανική πράξη η οποία παρήγαγε αυτές τιε σειρές. Οι εμβρυικοί ιστοί που προέρχονται από εκτρώσεις που χρησιμοποιούνται σε εργαστήρια ευτελίζουν μονάχα τις ανθρώπινες σειρές και οι ανθρώπινες υπάρξεις, που σκοτώθηκαν για να παρέχουν αυτές τις σειρές έγιναν άσχετες και με τον καιρό ξεχασμένες. Γεγονός σημαντικής ανησυχίας αποτελεί η απευαισθητοποίηση που ουσιαστικά οδηγεί σε σκάνδαλο με τις λανθασμένες διακοπές κυήσεων των κατ’ επιλογήν εκτρώσεων για κάτι καλύτερο. Χωρίς σχολαστική παράλειψη, το έμβρυο θα μπορούσε να γίνει, όπως οι εμβρυικοί ιστοί κυτταρικών σειρών, απλά κύτταρα, τεχνητά καλλιεργημένα εντός της μήτρας για επιστημονική έρευνα. Όλοι οι άνθρωποι καλής συνειδήσεως που έχουν την ευθύνη να εκφράσουν την αντίθεσή τους στη χρήση των εμβρυικών ιστών από κατ’ επιλογήν αμβλώσεις προκειμένου να προωθήσουν την πρόοδο των εναλλακτικών επιλογών, διαβεβαιώνουν την αξία της ανθρώπινης ζωής, και περιορίζουν το σκάνδαλο.

Ενημερώθηκε στις 07/10/2021: Είναι εκπληκτικό, πως όταν θέλει ο Θεός όλα τα πράγματα αποκαλύπτονται. Μία πληροφοριοδότης της Pfizer περιγράφει λεπτομερώς πως η εταιρία επιθυμούσε να συγκαλύψει τη χρήση των εμβρυικών σειρών. Ακριβώς όπως και όλες οι άλλες εταιρίες έχουν προσπαθήσει αλλά τώρα γνωρίζουμε την αλήθεια.

Η Ειρήνη Πολυδούλη είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Διατροφικής Παιδικής Φροντίδας στο τμήμα Οικογενειακής και Κοινοτικής Ιατρικής και μέλος της Ορθόδοξης Εκκλησίας του Καναδά.

πηγή


Εκτύπωση   Email